بحران در دریای مدیترانه؛۵۰ مهاجر دیگر در آب ها ناپدید شدند

بحران در دریای مدیترانه؛۵۰ مهاجر دیگر در آب ها ناپدید شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران مهاجر و پناهجو در فصل تابستان، آب های آرام دریای مدیترانه را با پرداخت پول به قاچاقچیان و یا با هر وسیله شناوری که بدست بیاورند می پیمایند تا

آگهی

هزاران مهاجر و پناهجو در فصل تابستان، آب های آرام دریای مدیترانه را با پرداخت پول به قاچاقچیان و یا با هر وسیله شناوری که بدست بیاورند می پیمایند تا خود را به سواحل ایتالیا و اروپا برسانند.

تنها در روز چهارشنبه حدود ۱۵۰۰ نفر از آنان از آب ها نجات داد شدند اما از سرنوشت ۵۰ مهاجری که قایق بادی شان غرق شده اطلاعی در دست نیست.

دریای مدیترانه به رغم امواج آرامش در تابستان گرم امسال به مرگبارترین منطقه برای مهاجران تبدیل شده است. تنها در سال جاری بیش از ۲۰۰۰ مهاجر در این دریا جان باخته اند.

در آنسوی دریای مدیترانه در دریای اژه، جزیره کوس و جزایر دیگر یونان در نزدیکی سواحل ترکیه محل ورود مهاجران اغلب خاورمیانه ای است که یا از جنگ و ناآرامی گریخته اند یا به امید زندگی بهتر دل به امواج دریا زده اند.

این گروه از مهاجران و پناهجویان اغلب سوری و افغانی بالطبع از زمانی که پایشان به خشکی جزیره ای در یونان می رسد تا زمانی که با بلاتکلیفی و سردرگمی روبرو شوند، بسیار شادمان و خرسندند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲.۴ میلیارد یوروی دیگر را برای مواجه با بحران مهاجران اختصاص داد. از این مبلغ ۴۷۳ میلیون یورو به یونان بحران زده ای می رسد که در تقلاء برای نجات اقتصاد خود است، کشوری که بسیاری از مهاجران آن را ساحل نجات خود می دانند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بودجه 2.4 میلیارد یورویی کمیسیون اروپا برای کنترل بحران مهاجرت

رهبران لیبی با تشکیل یک دولت یکپارچه جدید موافقت کردند

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد