استقبال آلمانی ها از پناهجویان

استقبال آلمانی ها از پناهجویان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اگرچه ورود سیل مهاجران به کشورهای اروپایی موجب اعتراض هایی شده اما مردم برخی شهرها با آغوش باز از پناهجویان استقبال می کنند. در یک سال گذشته چهارصد

آگهی

اگرچه ورود سیل مهاجران به کشورهای اروپایی موجب اعتراض هایی شده اما مردم برخی شهرها با آغوش باز از پناهجویان استقبال می کنند.

در یک سال گذشته چهارصد و پنجاه هزار پناهجو وارد کشور آلمان شده اند و با وجود راهپیمایی های پراکنده مخالفان و راست های افراطی، اکثریت مردم این کشور به کمک مهاجران می شتابند. در استان “نورد راین وستفالن” آلمان مقامات محلی، ساختمان های قدیمی دولتی را در اختیار پناهجویان قرار داده اند.

لئوناردو اسپاسیک، جوان هجده ساله صربی است که کمتر از یک سال پیش به همراه خانواده اش به آلمان آمد. آنها اکنون در یکی از ساختمان های دولتی اقامت دارند. وی می گوید: «اینجا احساس خوبی دارم. برایم مهم نیست که همسایه داشته باشیم یا نه، مهم این است که احساس امنیت می کنم، جایی برای خوابیدن دارم و لازم نیست شب را در خیابان به صبح برسانم. از این جهت بسیار قدردانم و خوشحالم که می توانم با خانواده ام در آرامش زندگی کنم.»

ورود پناهجویان به آلمان حتی موجب رونق کسب و کار در کشورهای همسایه نیز شده است. به عنوان مثال میزان صادرات محصولات شرکت سازنده خانه های پیش ساخته تواکس در جمهوری چک افزایش چشمگیری داشته است. به گفته مدیر بازاریابی این شرکت، تنها شهر هامبورگ آلمان به منظور اسکان مهاجران نود درصد از خانه های پیش ساخته این شرکت را خریداری می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بحران در دریای مدیترانه؛۵۰ مهاجر دیگر در آب ها ناپدید شدند

بودجه 2.4 میلیارد یورویی کمیسیون اروپا برای کنترل بحران مهاجرت

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان