یونان؛ اختصاص یک کشتی بزرگ برای ثبت نام پناهجویان سوری

یونان؛ اختصاص یک کشتی بزرگ برای ثبت نام پناهجویان سوری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک کشتی بزرگ مسافربری در ساحل جزیره توریستی کوس پهلو گرفته است تا بطور ویژه بعنوان مرکز ثبت نام پناهجویان سوری مورد استفاده قرار گیرد. این کشتی می

آگهی

یک کشتی بزرگ مسافربری در ساحل جزیره توریستی کوس پهلو گرفته است تا بطور ویژه بعنوان مرکز ثبت نام پناهجویان سوری مورد استفاده قرار گیرد.

این کشتی می تواند ۲۵۰۰ نفر را در خود جای دهد. این اقدام ابتکار جدید دولت یونان برای صدها پناهجویی است که هر روزه به یونان می رسند.

شهردار شهر کوس می گوید: «مشکل زمانی حل خواهد شد که اتحادیه اروپا این موضوع را درک کند که در سوریه جنگ است و در برخی از کشورها مشکلات اقتصادی جدی وجود دارد و اگر آنها راه حلی برای این کشورها پیدا نکنند تا مشکلاتشان را حل کنند، مشکل مهاجرت به اروپا باقی خواهد ماند. »

کشمکش و درگیری در اوایل این هفته در استادیوم ورزش کوس بالا گرفت زمانی که پلیس بسیاری از مهاجران را مجبور به ترک این استادیوم کرد. حدود ۷۰۰۰ پناهجو بدون محل اقامت در جزیره کوس به سر می برند.

یک پناهجوی سوری می گوید: «من فقط می خواهم تحصیلاتم را تمام کنم. می خواهم حق زندگی داشته باشم و دیگران هم همین را می خواهند. همه آنها از جنگ و مرگ گریخته اند و خیلی طبیعی است که با این صحنه ها روبرو شویم بخاطر اینکه همه می خواهند زنده بمانند.»

هجوم پناهجویان به سواحل یونان در حالی در حال افزایش است که تنها در ماه ژوئیه سال جاری بیش از ۱۴۰ هزار پناهجو که ۵۰ هزار نفر آنها پناهجویان سوری هستند خود را به یونان رسانده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک کمیسیون اروپا به یونان برای مقابله با بحران پناهجویان

مقدونیه؛ هجوم پناهجویان به قطارهای عازم صربستان

گارد ساحلی یونان متهم اصلی در حادثه غرق کردن عمدی قایق پناهجویان