سرعت: لورنزو صدرنشین مسابقات موتو جی پی شد

سرعت: لورنزو صدرنشین مسابقات موتو جی پی شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پنجمین پیروزی فصل خورخه لورنزو خورخه لورنزو، موتورسوار اسپانیایی تیم یاماها فاتح مسابقات جایزه بزرگ جمهوری چک شد. او رقابت را عالی استارت زد و از

آگهی

پنجمین پیروزی فصل خورخه لورنزو

خورخه لورنزو، موتورسوار اسپانیایی تیم یاماها فاتح مسابقات جایزه بزرگ جمهوری چک شد. او رقابت را عالی استارت زد و از همان ابتدا پیشتازی خود را به رخ حریفان کشید. خورخه ۲۸ ساله از دور هشتم به بعد اختلاف خود را با نفر دوم به بیش از یک ثانیه رساند تا از سایه اطمینان بیشتری برخوردار باشد.

در نهایت هم او زودتر از همه از خط پایان گذر کرد تا پنجمین پیروزی فصلش را کسب و به صدر جدول رده بندی صعود کند. مارک مارکز نیز با اختلاف بیش از ۴ ثانیه دوم شد. والنتینو روسی، هم تیمی لورزو هم به جایگاه سوم بسنده کرد. با کسب این نتیجه روسی برای نخستین بار در این فصل صدر جدول را از دست داد.

ژوهان زارکو فرانسوی بخت نخست قهرمانی در مسابقات موتو ۲

ژوهان زارکو فرانسوی چهارمین پیروزی فصلش را در مسابقات موتو ۲ جشن گرفت. ژوهان ۲۵ ساله با کسب این قهرمانی ارزشمند با ۲۲۴ امتیاز صدرنشین بلامنازع مسابقات این فصل شد. تیتو رابات اسپانیایی با ۷۹ امتیاز کمتر در تعقیب زارکو است، ولی به نظر نمی رسد موتور سوار اسپانیایی تهدید جدی برای ژوهان باشد.

مسابقات موتو ۳ هم با حادثه همراه بود. تعدادی از موتورسواران تعادل خود را از دست دادند و به زمین خوردند. اما این مسابقه برای نیکولو آنتونیلی از ایتالیا خوش یمن بود. او نخستین پیروزی دوران ورزشی خود را کسب کرد. نیکولو با ثبت زمان ۲۵ دقیقه و ۵۶ ثانیه زودتر از همه از خط پایان گذشت. انیا باستیانینی، دیگر موتور سوار ایتالیایی هم با اختلاف ۱۵۲ هزارم ثانیه دوم شد.

نگاهی به افتخارات والنتینو روسی

نوزده سال پیش، والنتینو روسی نخستین پیروزی دوران ورزشی اش را بدست آورد. روسی ۱۷ ساله در مسابقات جایزه بزرگ جمهوری چک نشان داد که دنیای مسابقات موتورسواری پدیده ای تازه پیدا کرده است. پس از جمهوری چک، این اسطوره ایتالیایی بارها روی سکوی نخست رقابت ها ایستاد.

او ۹ فصل قهرمان مسابقات جهانی شد. 3 فصل آن در مسابقات موتورسواری ۱۲۵، ۲۵۰ و ۵۰۰ سی سی و ۶ فصل آن هم در رقابت های موتو جی پی بود. روسی ۳۶ ساله همچنان مدعی است و برای قهرمانی این فصل هم رقابت تماشایی با خورخه لورنزو اسپانیایی دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چگونه از شر رژیم‌های غذایی سخت و غیراصولی خلاص شویم و به تناسب اندام برسیم؟

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»

اعضای فدراسیون فوتبال عربستان رونالدو را به‌خاطر حرکتی «تحریک‌آمیز» جریمه و محروم کردند