وضعیت بانکوک بعد از انفجار بمبها؛ گفت و گو با یک خبرنگار و شاهد عینی

وضعیت بانکوک بعد از انفجار بمبها؛ گفت و گو با یک خبرنگار و شاهد عینی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به دنبال انفجار بمبی در شامگاه دوشنبه در بانکوک، پایتخت تایلند، بمب دیگری روز سه شنبه در این شهر منفجر شد، که تلفات جانی در پی نداشت. سیمونا ولتا،

آگهی

به دنبال انفجار بمبی در شامگاه دوشنبه در بانکوک، پایتخت تایلند، بمب دیگری روز سه شنبه در این شهر منفجر شد، که تلفات جانی در پی نداشت. سیمونا ولتا، خبرنگار یورونیوز، در گفت و گو با سوفیا نیتی، روزنامه نگار ایتالیایی در بانکوک، از وضعیت شهر و واکنشهای گردشگران و ساکنان محلی و همچنین واکنش دولت نظامی این کشور می پرسد.

یورونیوز: وضعیت در حال حاضر در بانکوک چگونه است؟

سوفیا نیتی: «اینجا در منطقه تجاری اوضاع آرام است، حتی بیش از حد آرام، برای یک سه شنبه در ماه اوت. اینجا همیشه پر از دستفروشهای پرسروصدا است، الان دستفروشهای خیلی کمی اینجا هستند و خیلی هم ساکت اند. گردشگران هم همین طور. اغلب آنها در هتلها مانده اند. از کارگران همیشگی این منطقه هم خبری نیست. مردم از انفجار بمب اول شوکه شده اند و همین طور از انفجار بمب دوم، هرچند که تلفاتی نداشت. مردم می ترسند که این حمله ها ادامه دار باشند.»

یورونیوز: فکر می کنید این بمبگذاریها تا همین حالا تأثیری بر گردشگری، صنعت اصلی تایلند، گذاشته اند؟

سوفیا نیتی: «فکر می کنم الان برای جواب دادن به این سوال خیلی زود است. اما به طور قطع می شود گفت که این بمبگذاریها وضعیت دشوار فعلی را دشوارتر می کنند. آمار گردشگران تابستانی رضایت بخش نبوده. من با گردشگرانی حرف زدم که اغلب وحشت زده بودند. مثلاً، یک گردشگر استرالیایی به من گفت که می خواهد در اولین فرصت از بانکوک برود، بعد از انجام آزمایشهای پزشکی، که هدف اصلی اش از سفر به تایلند بود.»

یورونیوز: از گردشگران گفتید، اما ساکنان محلی چطور؟ با آنها هم حرف زدید؟ آنها چه می گویند؟

سوفیا نیتی: «محلی ها واقعاً شایسته لقبی هستند که ما به تایلند می دهیم، یعنی «سرزمین لبخندها». البته، آنها هم خیلی ترسیده اند، اما ترسشان را با خنده و لبخند ابراز می کنند، در عین حال که قدری عصبی به نظر می رسند. چند ساعت پیش، من به محل انفجار بمب دوم، نزدیک رود چائوپرایا، رفتم. ناتات، زنی که دور و بر قایقهای تفریحی می گردد و لباس می فروشد، به من گفت منتظر است که پلیس راه را باز کند، تا بعد به همسرش خبر بدهد که بیاید دنبالش. می گفت در هفته های گذشته فروش خوبی نداشته. خیلی ترسیده بود و نمی توانست آنجا بماند.»

یورونیوز: دولت نظامی از ماه مه ۲۰۱۴ اداره کشور را در دست دارد. واکنش دولت چیست؟

سوفیا نیتی: «مقامات دولتی تلاش می کنند از گسترش جو وحشت جلوگیری کنند. تحقیقات را بدون انتشار اطلاعات قابل توجه ادامه می دهند. تحقیقات هم در محل انفجار انجام می شود، هم در محلهایی که در معرض خطر محسوب می شوند، مثل کافه های شبانه، بارها، بازارها، قطارها و اتوبوسها. روشن است که بمب دیروز، و همین طور بمب امروز، مردم را تازه از رخوتی که به دنبال کودتای نظامی دچارش شده بودند در آورده و نگرانیها به زودی از بین نخواهد رفت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جشن بزرگ هندوها در مالزی؛ باورمندانی که به نشانه توبه قلاب به پوست خود می‌زنند

دادگاهی در تایلند فردی را به اتهام اهانت به خانواده سلطنتی به ۵۰ سال زندان محکوم کرد

جسد مرد آلمانی در یک فریزر در تایلند پیدا شد