ادای احترام به آتش نشانان جان باخته در انفجارهای تیانجین

ادای احترام به آتش نشانان جان باخته در انفجارهای تیانجین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات دولتی و نظامی در شهر تیانجین نسبت به مأموران آتش نشانی جان باخته در انفجارهای این شهر ادای احترام کردند. نخست وزیر این کشور نیز با حضور در

آگهی

مقامات دولتی و نظامی در شهر تیانجین نسبت به مأموران آتش نشانی جان باخته در انفجارهای این شهر ادای احترام کردند. نخست وزیر این کشور نیز با حضور در مقابل محل یادبودی که برای این آتش نشانان جان باخته ساخته شده است، آنها را قهرمان ملی نامید. مردم نیز در میادین مختلف این شهر با روشن کردن شمع، یاد این آتش نشانان را گرامی داشتند.

در انفجار مخازن یک کارخانۀ مواد شیمیایی، ۲۱ مامور آتش نشانی در تلاش برای اطفای حریق جان خود را از دست داده اند. به گفتۀ مقامات این شهر، ۸۵ مامور آتش نشانی دیگر نیز ناپدید شده اند که جستجو برای یافتن آنها و دیگر مفقود شدگان این انفجارهای مهیب ادامه دارد.

تحقیقات در بارۀ علت این انفجارها ادامه دارد و به گفتۀ منابع خبری این کشور، به دلیل گستردگی دامنۀ خسارات ناشی از این انفجارها، پاکسازی منطقه ممکن است به طول بیانجامد.

به گفتۀ نیو یوگوآنگ، رئیس ادارۀ آتش نشانی چین، بیش از ۴۰ نوع گاز شیمیایی در محل انفجارها وجود دارد. این گازها در شش گروه دسته بندی می شوند. به گفتۀ این مقام مسئول، بیش از دوهزار مخزن حاوی گازهای شیمیایی خطرناک نیز در ویرانه های این انبارها به جای مانده است.

بیش از دوهزار کارشناس مواد اتمی و بیوشیمی ارتش نیز برای پاکسازی محل انفجارها، به این منطقه اعزام شده اند. به گزارش مقامات چین، بیش از ۷۰۰ تن گاز سمی سدیم سیانید در مخازن این کارخانۀ مواد شیمیایی نگهداری می شده است.

یکی از ساکنان منطقه می گوید: «داوطلبان و آتش نشانان زیادی از ما و خانه هایمان محافظت می کنند. فکر می کنم این آتش نشان ها واقعا انسان های بزرگی هستند. نمی دانم چطور می توانیم از آنها قدردانی و تشکر کنیم.»

در دو انفجاری که شامگاه چهارشنبه در انبارهای کارخانه ای در شهر تیانجین رخ داد، تاکنون ۱۱۴ نفر جان باخته اند. بخش بزرگی از این شهر بندری از ساکنان آن تخلیه شده است.

کی که گیانگ، نخست وزیر چین دستور داده است ضرایب ایمنی در کارخانجات تولیدی و صنعتی در این کشور به منظور پیشگیری از چنین حوادثی افزایش یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«جهنم در تیانجین» از زبان یکی از بازماندگان حادثه

نزدیک به نیمی از شهرهای بزرگ چین در معرض خطر فرونشست زمین قرار دارند

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟