نگرانی مردم ترکیه از بلاتکلیفی سیاسی در کشورشان

نگرانی مردم ترکیه از بلاتکلیفی سیاسی در کشورشان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از شکست تلاش ها برای تشکیل دولت ائتلافی در ترکیه و انصراف احمد داود اوغلو، نخست وزیر از تشکیل دولت جدید، شرایط مبهم سیاسی در ترکیه تشدید شده است

آگهی

پس از شکست تلاش ها برای تشکیل دولت ائتلافی در ترکیه و انصراف احمد داود اوغلو، نخست وزیر از تشکیل دولت جدید، شرایط مبهم سیاسی در ترکیه تشدید شده است. شرایطی که ممکن است به انتخابات زودهنگام در ترکیه بیانجامد.

مردم ترکیه از این بلاتکلیفی سیاسی که بر اقتصاد کشورشان نیز تاثیر سوء گذاشته است، نگرانند. یک شهروند ترکیه در استانبول می گوید:«به نظرم انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد که خوب نخواهد بود.»

وی در جواب این سوال که آیا «نتیجه متفاوت خواهد بود یا نه؟» می گوید:«سعی خواهند کرد اما نتیجه ای حاصل نخواهد شد.»

یک شهروند دیگر ترکیه می گوید:«وضعیت اقتصاد خوب نیست. قیمت ها بالا می روند. سعی بر کنترل اوضاع است اما همه چیز بر عکس شده است و نتیجه همان خواهد بود که هست. مردم همان مردم هستند و ذهن و باور آنها نیز همانی است که بوده است. تغییری ایجاد نخواهد شد.»

نظرسنجی هایی که در ترکیه بدنبال دخالت و حمله نظامی این کشور به مواضع پ ک ک و نیز داعش انجام شده است از افزایش محبوبیت حزب حاکم حکایت دارد.

خبرنگار یورونیوز از استانبول می گوید:«برخی رهبران احزاب سیاسی و برخی دیگر رئیس جمهوری را متهم می کنند. مردم نگرانند چرا که از زمان انتخابات در ۲.۵ ماه پیش دولت تشکیل نشده است. آنچه به این نگرانی آنها دامن می زند سقوط تاریخی ارزش لیر ترکیه در برابر دلار است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه؛ اردوغان و قلیچداراوغلو رای خود را به صندوق انداختند

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

قالیباف و یارانش بازنده‌های اصلی در نتایج اولیه انتخابات مجلس؛ انتخابات تهران به دور دوم می‌رسد؟