بنکسی و اثر جدید هنری اش: پارک دیسمالند

بنکسی و اثر جدید هنری اش: پارک دیسمالند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«دیسمالند» پارک جدید و منحصر به فردی است که روز جمعه در بریتانیا افتتاح شد. بنکسی هنرمند به نام اما بسیار بحث انگیز بریتانیایی طراح و سازنده این پارک

آگهی

«دیسمالند» پارک جدید و منحصر به فردی است که روز جمعه در بریتانیا افتتاح شد. بنکسی هنرمند به نام اما بسیار بحث انگیز بریتانیایی طراح و سازنده این پارک عجیب است. در این مجموعه دیدنی یک قلعه قدیمی، چرخ و فلکی به شکل اسب و ماکتی از قایق های پر از مهاجران که بر روی استخری شناور است، دیده می شود.

Dismaland: Banksy's theme park

دیسمالند در «وستون سوپر مار» که یک شهر تفریحی ساحلی در نزدیکی بریستول زادگاه بنکسی است، ساخته شده است. در طراحی این پارک که از آن به عنوان «نا امید کننده ترین جاذبه جدید و دیدنی بریتانیا» نام برده می شود چند هنرمند دیگر از جمله دامین هرست نیز مشارکت داشته اند.

#dismalandpic.twitter.com/6JVZ6vQ5Q4

— banksy (@thereaIbanksy) 20 Août 2015

بنکسی هنرمند رمزآلودی که به دلیل نقاشی های دیواری طنز آمیز و معنا دار خود در جهان شهرت فراوانی دارد می گوید این طرح چیزی متفاوت از هنر خیابانی او است که همانند دیگر جنبش های هنری به طبقه متوسط تعلق گرفته است.

بازدیدکنندگان از این پارک که به تابلویی سه بعدی و رمز آلود از دغدغه های امروز جوامع انسانی شباهت دارد، می توانند در قلعه سیندرلا عکس یادگاری بگیرند و با قایق های مهاجران که حرکت آنها از راه دور کنترل می شود بازی کنند.

در این مجموعه همچنین زیبایی خفته در یک کالسکه واژگون دیده می شود که پاپاراتزی ها دور آن حلقه زده اند.

به سخره گرفتن برخی قواعد و رفتارهای رایج در جوامع محور و تم اصلی این واقعه هنری تفریحی را تشکیل می دهد که به بهره برداری از یک استخر متروکه در وستون سوپر مار طراحی و ساخته شده است.

این پارک موقتی است و تا بیست و هفتم سپتامبر برای بازدید عموم دایر شده است. مبلغ ورودی سه لیره استرلینگ معادل چهار یورو و هفتاد سانتیم است.

غرفه دارانی از هفده کشور جهان در طول برگزاری این مجموعه به ارائه آثار خود می پردازند. بیست و پنجم سپتامبر کنسرتی با مشارکت گروه های مختلف موسیقی از جمله گروه معروفِ بریتانیایی «مَسیو اتک» پایه گذار سبک تریپ هاپ و نیز گروه روسی «پوسی رایت» که یک گروه موسیقی پانک راک اعتراضی است، در محوطه پارک برگزار خواهد شد.

این پارک که با الگوبرداری کنایه آمیز از دیزنی لند بر پا شده، در سایت اینترنتی خود به همراه داشتن برخی اشیاء و احیانا برخی اشخاص را ممنوع اعلام کرده است. این موارد عبارتند از: اسپری نقاشی، قلم های نشانگر، چاقو و وکلای دیزنی لند.

#dismalandpic.twitter.com/6JVZ6vQ5Q4

— banksy (@thereaIbanksy) 20 Août 2015

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رونمایی از پرتره «ترزا می» در پارلمان بریتانیا؛ واکنش‌های متفاوت در شبکه‌های اجتماعی

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟

آثار هنرمندان گمنام و سرشناس ایرانی در نمایشگاه «بنیاد فرح پهلوی» در پاریس