مظنونان به سرقت "مرد بینی شکسته" شناسایی شدند

مظنونان به سرقت "مرد بینی شکسته" شناسایی شدند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس دانمارک به دنبال دو مظنونی است که ماه پیش نیمتنه ای برنزی را از موزه ای از شهر کپنهاگ دزدیدند. این مجسمه که “مرد بینی شکسته” نام دارد یکی از

آگهی

پلیس دانمارک به دنبال دو مظنونی است که ماه پیش نیمتنه ای برنزی را از موزه ای از شهر کپنهاگ دزدیدند. این مجسمه که “مرد بینی شکسته” نام دارد یکی از چندین مجسمه با همین نام اثر اوگوست رُدن، مجسمه ساز فرانسوی قرن نوزده میلادی است.

این دزیدی در ماه ژوییه سال جاری اتفاق افتاد. مسئولین و نگهبانان موزه در آن هنگام متوجه دزدیده شدن مجسمه نشدند. حال مسئولان موزه فیلم ویدئویی مدار بسته را کشف کرده اند که دو فرد مظنون را چند روز پیش از دزدی نشان می دهد.

کمیسر پلیس کپنهاگ درباره این تصاویر گفت: «این یک دزدی حرفه ای و سازمان یافته است و احتمالا با همکاری یک شبکه بین المللی صورت گرفته. در تصاویر آنها در حال آشنا شدن با محیط هستند. بنابراین دزدی بعدا صورت گرفته است.»

یک متخصص و ارزیاب اجناس عتیقه درباره دشواری فروش چنین مجسمه ای گفت: « اگر می خواهید اثر هنری را به بهترین قیمت بفروشید، باید آنرا در بازار جهانی عرضه کنید. حال آنکه چنین اثری چنان شناخته شده است که سارقین به راحتی شناسایی می شوند.» ارزش مجسمه دزدی شده در حدود ۲۶۶ هزار یورو برآورد شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آتش‌سوزی در دانمارک؛ ساختمان قدیمی بورس کپنهاگ در میان شعله‌ها سوخت

یوگا با آبجو در دورهمی دختران و پسران دانمارکی؛ ورزش، الکل، تفریح یا هر سه؟

کندن سنگ‌فرش‌های محله خلافکاران در پایتخت دانمارک برای توقف خرید و فروش هروئين