ضرب الاجل کره شمالی برای توقف فعالیت بلندگوهای مرزی کره جنوبی

ضرب الاجل کره شمالی برای توقف فعالیت بلندگوهای مرزی کره جنوبی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمیسیون مرکزی ارتش کره شمالی به ریاست کیم جونگ اون، رهبر این کشور ضرب الاجلی ۴۸ ساعته برای توقف تبلیغات بلندگوهای کره جنوبی در مرز دو کشور تعیین کرده

آگهی

کمیسیون مرکزی ارتش کره شمالی به ریاست کیم جونگ اون، رهبر این کشور ضرب الاجلی ۴۸ ساعته برای توقف تبلیغات بلندگوهای کره جنوبی در مرز دو کشور تعیین کرده است.

از زمان اعلام ضرب الاجل توسط کره شمالی نیروهای کره جنوبی در حالت آماده باش کامل قرار گرفته اند و رئیس جمهور کره جنوبی به نیروهای کشورش اختیار کامل در واکنش نشان دادن به «اقدامات تحریک آمیز» کره شمالی داده است.

تنش در شبه جزیره کره از روز پنجشنبه در پی تبادل آتش بین دو کشور و اعلام وضعیت «شبه جنگی» نیروهای کره شمالی در مرز با کره جنوبی بالا گرفته است.

در همین حال کره جنوبی روز جمعه از دسترسی محدود خود به پارک صنعتی کائسونگ در پی تبادل آتش در مرز دو کره خبر داد. این مجموعه صنعتی به طور مشترک توسط دو کره اداره می شود.

سخنگوی وزیر کره جنوبی در امور اتحاد دو کره گفت: «شرایط خطرناک است و به همین دلیل ما باید مجموعه کائسونگ را با حداقل کارکنان لازم اداره کنیم.»

کره شمالی تهدید کرده است که در صورتی که کره جنوبی نسبت به توقف تبلیغات خود در مرز دو کشور اقدام نکند، دست به اقدام نظامی خواهد زد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از نیروهای نظامی خود خواسته است که از ساعت ۵ عصر روز جمعه به وقت محلی کاملا برای انجام عملیات نظامی آماده باشند. کمیسیون مرکزی ارتش کره شمالی موافقت خود را با حملات تلافی جویانه و ضد حمله در طول مرز با کره جنوبی اعلام کرده است.

شدیدترین حضور نظامی مرزی در جهان در مرز بین دو کره وجود دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دو کره در آستانه جنگ احتمالی و در وضعیت آماده باش

پوتین یک لیموزین لوکس ساخت روسیه را به کیم جونگ اون هدیه داد

کره شمالی چندین موشک جدید کروز به سمت دریا شلیک کرد