صدها مهاجر از مقدونیه به سوی صربستان به راه افتاده اند

صدها مهاجر از مقدونیه به سوی صربستان به راه افتاده اند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها مهاجر روز یکشنبه سوار بر قطار از مرزهای مقدونیه عبور کردند تا خود را از طریق صربستان به اروپا برسانند. این مهاجران که در میان آنها زنان و کودکان

آگهی

صدها مهاجر روز یکشنبه سوار بر قطار از مرزهای مقدونیه عبور کردند تا خود را از طریق صربستان به اروپا برسانند. این مهاجران که در میان آنها زنان و کودکان زیادی نیز دیده می شوند، عمدتا اهل سوریه هستند.

چهارصد مهاجر دیگر نیز در انتظار عبور از این مرزها هستند. به گفتۀ مسئولان مقدونیه، از ابتدای ماه ژوئن تاکنون، ۴۲ هزار مهاجر تاکنون وارد مقدونیه شده و توسط مقامات ادارۀ مهاجرت این کشور ثبت نام شده اند. در میان این مهاجران، هفت هزار کودک نیز دیده می شوند.

سازمان های مدافع حقوق بشر و کمیسیاریای عالی پناهندگان نسبت به وضعیت وخیم این مهاجران ابراز نگرانی کرده و از مقامات این کشورها خواسته اند امکانات اولیه را در اختیار این مهاجران قرار دهند.

زوران یولووسکی، وزیر دفاع مقدونیه با بیان اینکه شرایط تحت کنترل دولت مقدونیه است، می گوید: «توانسته ایم با ثبت نام مهاجران، وضعیت را ثبات ببخشیم و به این ترتیب این افراد می توانند به سفر خود به سمت شمال کشور ادامه بدهند و همه چیز خوب پیش می رود.»

امکان عبور این مهاجران از مرز مقدونیه در حالی فراهم می شود که دولت مقدونیه مرزهای خود را به مدت چند روز به روی این مهاجران بسته و ارتش را برای کنترل مرزها به این مناطق فرستاده بود که در نتیجۀ آن درگیری هایی نیز میان نیروهای نظامی و این پناهجویان به وجود آمد.

بیشتر این مهاجران با پرداختن مبالغ هنگفت به قاچاقچیان انسان، از طریق دریا وارد یونان شده و تلاش می کنند با عبور از مقدونیه و صربستان خود را به اروپای مرکزی برسانند.

به گزارش کمیساریای عالی پناهندگان، از زمانیکه مقدونیه مرزهای خود را به روی مهاجران برای عبور از این کشور گشوده، بیش از هفت هزار نفر توانسته اند خود را به مرزهای صربستان برسانند. این سازمان همچنین از توافق دولت مقدونیه برای باز نگهداشتن مرزهای مشترک با یونان برای امکان عبور مهاجرانی که از جنگ در سوریه و عراق می گریزند، خبر داده است.

کمک رسانی به مهاجرانی که به منطقۀ «پرسوو» در صربستان رسیده اند، توسط مقامات محلی و تیم های امدادرسانی کمیساریای عالی پناهندگان آغاز شده است. این مهاجران، سپس با اتوبوس به کمپ های برپا شده برای اسکان موقت اعزام می شوند تا بعد از ثبت نام، برای عبور از صربستان و رسیدن به مجارستان که یکی از کشورهای عضو اتحادیۀ اروپاست، مدارک لازم را کسب کنند.

مقامات اروپا وضعیت این مهاجران و ورود روز افزون آنان به اروپا را بحرانی بزرگ تر از بحران مالی و بدهی های یونان برای این قاره می دانند.

سازمان های صلیب سرخ و دیده بان حقوق بشر نسبت به شرایط ناگوار و غیرانسانی این پناهجویان هشدار داده و از کشورهای اروپا خواسته اند برای کمک به این مهاجران، به طور یکجانبه اقدام کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تحولات ایران و جهان؛ بریتانیا دو شهروند این کشور را متهم به جاسوسی برای چین کرد

سرنوشت شهرداران آلبانیایی در همه‌پرسی چهار ناحیه صرب‌نشین شمال کوزوو رقم می‌خورد

اتحادیه اروپا طرح اعزام پناهجویان به کشورهای ثالت را مدنظر دارد