آغاز حصارکشی مرزی مجارستان و افزایش شمار مهاجران

آغاز حصارکشی مرزی مجارستان و افزایش شمار مهاجران
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در حالی که دولت مجارستان کار حصارکشی مرز خود با صربستان را آغاز کرده است، پناهجویان بسیاری هم چنان تلاش می کنند تا با عبور از نقاط نفوذپذیر مرز، وارد

آگهی

در حالی که دولت مجارستان کار حصارکشی مرز خود با صربستان را آغاز کرده است، پناهجویان بسیاری هم چنان تلاش می کنند تا با عبور از نقاط نفوذپذیر مرز، وارد فضای شنگن بشوند. زمانی که خبر رسید حصارکشی از منطقه روسکه در جنوب مجارستان آغاز می شود، مهاجران از صربستان به این منطقه هجوم آوردند و در مسیر راه آهن به راه افتادند.

یک مهاجر سوری می گوید: «من می خواهم عضوی از یک کشور باشم، به کشوری تعلق داشته باشم، من یک فرهنگ می خواهم، یک تمدن می خواهم. برای پول و غذا نیست، آزادی می خواهم، آزادی فکر، آزادی تحصیل و این که عضوی از دنیای متمدن باشم.»

مهاجران خاورمیانه مسیر ترکیه تا یونان، مقدونیه و صربستان را طی می کنند تا به اولین کشور عضو توافق شنگن یعنی مجارستان برسند. در عین حال مجارستان مقصد آخر مهاجران خسته از سفر نیست زیرا آنها می خواهند از آنجا به اتریش، آلمان یا سوئد بروند.

مهاجر دیگر سوری بنام احمد می گوید: «می دانم که اتحادیه اروپا دارد تلاش خودش را می کند، اما آنها لااقل در مورد وضعیت در مجارستان می توانند بیشتر تلاش کنند. باید به دولت مجارستان بگویند که بگذارد ما برویم. به همین سادگی. باور کنید هیچکس نمی خواهد در مجارستان بماند.»

دولت مجارستان ۲۱۰۰ نیروی کمکی پلیس را به جنوب این کشور فرستاده تا عبور مهاجران غیرقانونی را بیشتر کنترل کنند. روز چهارشنبه پلیس مجارستان در یک مرکز پذیرش پناهجویان در این کشور برای کنترل هجوم افراد، از گاز اشک آور استفاده کرد.

مقامات اتحادیه اروپا هفته هاست که در پی یافتن راه حلی برای بحران بزرگ پناهجویان هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل: هشتاد درصد از پناهجویان مرز مقدونیه و صربستان از سوریه می آیند

بحران مهاجرت و استیصال اروپا

موگرینی: باید به شکل متحد با چالش مهاجران روبرو شویم