همراهی خبرنگار یورونیوز با پناهجویان در مرز مقدونیه و صربستان

همراهی خبرنگار یورونیوز با پناهجویان در مرز مقدونیه و صربستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همکار ما، جیمز فرینی، در گوگلیکا شهر مرزی مقدونیه با صربستان همراه صدها تن از پناهجویانی شده است که به گفته سازمان ملل بیشتر از ۸۰ درصدشان از اهالی

آگهی

همکار ما، جیمز فرینی، در گوگلیکا شهر مرزی مقدونیه با صربستان همراه صدها تن از پناهجویانی شده است که به گفته سازمان ملل بیشتر از ۸۰ درصدشان از اهالی سوریه هستند که گرفتار تلخ ترین جنگهای داخلی دو قرن اخیر است.

او در قطاری که پناهجویان برای نزدیک شدن به مرز صربستان سوار آن می شوند، با پناهجویان همراه شده و موفق شد با یک جوان پناهجوی سوری گفتگو کند.

نام او معتصم است و ۲۳ ساله دارد. او مانند بسیاری از پناهجویان رویای رفتن به شمال اروپا برای آینده ای بهتر را دارد. او می گوید: “می خواهیم به آلمان برویم. آلمان کشوری است که برای انسان ارزش قائل است و کشور امنی است. فکر می کنم می توانم تحصیلاتم را در آنجا ادامه دهم. مهندسی مکانیک می خوانم.”

گام بعدی این پناهجویان شهر پرسوو، شهری مرزی با مقدونیه، در صربستان است. خبرنگار یورونیوز می گوید: “پس از پیاده شدن از قطار، پناهجویان نزدیک به ده کیلومتر پیاده بسوی مرز صربستان در جستجوی زندگی بهتر می روند. امیدوار، بدون اینکه اطلاعی از آینده شان داشته باشند.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل: هشتاد درصد از پناهجویان مرز مقدونیه و صربستان از سوریه می آیند

موگرینی: باید به شکل متحد با چالش مهاجران روبرو شویم

انتقال پناهجویان از جزایر یونانی دریای اژه به سمت مرز مقدونیه