تنها در یک روز هزاران مهاجر غیرقانونی وارد مجارستان شدند

تنها در یک روز هزاران مهاجر غیرقانونی وارد مجارستان شدند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شمار پناهجویانی که روز چهارشنبه به طور غیر قانونی و از مرز صربستان وارد مجارستان شدند به رکورد ۳۲۴۱ نفر رسید. بیشتر این مهاجران از سوریه، افغانستان و

آگهی

شمار پناهجویانی که روز چهارشنبه به طور غیر قانونی و از مرز صربستان وارد مجارستان شدند به رکورد ۳۲۴۱ نفر رسید. بیشتر این مهاجران از سوریه، افغانستان و پاکستان آمده اند و در حدود هفتصد کودک نیز در میان آنها به چشم می خورند.

همزمان با آغاز عملی شدن طرح دولت مجارستان برای حصار کشی مرزی، تعداد مهاجران ورودی به این کشور رو به فزونی گذاشت و سیل پناهجویان به سوی نقاط نفوذپذیر این مرز روان شد. آنها با عبور از زیر سیم های خاردار، با پای پیاده در مسیر یک راه آهن متروکه به راه می افتند تا به روستای روسکه برسند.

دولت مجارستان تعداد ۲۱۰۰ نیروی کمکی پلیس را برای مدیریت بیشتر مرزها به جنوب این کشور گسیل داشته است زیرا هزار نیروی پلیس که تا کنون در منطقه حاضر بوده اند به دلیل هجوم بی سابقه پناهجویان، قادر به کنترل اوضاع نیستند.

بیشتر مهاجران خاورمیانه ای که قصد رسیدن به اروپا را دارند، از طریق ترکیه به یونان و از آنجا به مقدونیه و صربستان می روند. سپس تلاش می کنند تا با عبور از مرز مجارستان وارد فضای اتحادیه اروپا بشوند و به کشورهای پیشرفته تر قاره سبز به ویژه آلمان و سوئد پای بگذارند.

دولت های صربستان و مجارستان برای حل این بحران بی سابقه از اتحادیه اروپا درخواست کمک کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجارستان برای مقابله با ورود مهاجران، تدابیر مرزی را تشدید می کند

سازمان ملل: هشتاد درصد از پناهجویان مرز مقدونیه و صربستان از سوریه می آیند

بحران مهاجرت و استیصال اروپا