نشست کشورهای غرب بالکان، بررسی مشکل پناهندگان در اروپا

نشست کشورهای غرب بالکان، بررسی مشکل پناهندگان در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نشست سالانه کشورهای غرب حوزه بالکان، روز پنجشنبه در وین، پایتخت اتریش آغاز به کار کرد. افزایش شمار پناهندگان و چگونگی برخورد با این مشکل، در این نشست

آگهی

نشست سالانه کشورهای غرب حوزه بالکان، روز پنجشنبه در وین، پایتخت اتریش آغاز به کار کرد.

افزایش شمار پناهندگان و چگونگی برخورد با این مشکل، در این نشست با حضور مسئولان اروپایی و رهبران کشورهای غرب بالکان، بررسی می شود. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و صدراعظم آلمان از شرکت کنندگان برجسته این نشست هستند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با حمایت مجدد از پناهجویان گفت: «در حال حاضر، ما با بیشترین شمار پناهجویان پس از جنگ جهانی دوم روبرو هستیم. ما در اروپا، در کنار هم زندگی صلح آمیزی داشته ایم و روند صلح با کشورهای غرب بالکان را بی بازگشت ساخته ایم. اکنون وظیفه داریم از طرفی مطمئن شویم که صلح، دوباره در مناطق مربوطه به واقعیت تبدیل شود و از طرف دیگر با توجه به پیشینه تاریخی خودمان اهمیت دارد به مردمی که زندگیشان به خطر افتاده است کمک و از آنها حمایت کنیم.»

پناهجویانی که از کشورهای جنگ زده آفریقای شمالی و خاورمیانه بسوی اروپا سرازیر شده اند برای رسیدن به مقصد نهایی خود باید از کشورهای ناحیه بالکان بگذرند. آنها خود را به مجارستان می رسانند تا با استفاده از ویزای شنگن به کشورهای دیگر اروپا بروند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد

پرتاب کمک‌های هوایی در شمال غزه به‌دلیل باز نشدن چترهای مخصوص باعث مرگ پنج نفر شد

تصاویری از زندگی روزمره فلسطینی‌های غزه‌ در چند روز آتش‌بس