دو روزنامه نگار فرانسوی به اتهام باج گیری از پادشاه مراکش دستگیر شدند

دو روزنامه نگار فرانسوی به اتهام باج گیری از پادشاه مراکش دستگیر شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دو روزنامه نگار فرانسوی به اتهام آنچه باج گیری از پادشاه مراکش عنوان شده، دستگیر شدند. به گفته اریک دوپُن مورتی، دادستان مراکش، کاترین گراسیه و اریک

آگهی

دو روزنامه نگار فرانسوی به اتهام آنچه باج گیری از پادشاه مراکش عنوان شده، دستگیر شدند.

به گفته اریک دوپُن مورتی، دادستان مراکش، کاترین گراسیه و اریک لوران در تماس با دفتر محمد ششم، پادشاه مراکش به منظور نوشتن کتابی درباره او، تقاضای دیدار با یکی از نمایندگان وی را کردند. در این دیدار، دو روزنامه نگار مذکور با طرح اینکه فاش کردن دانسته هایشان در مورد پادشاه مراکش به زیان او خواهد بود، در ازای چاپ نکردن کتاب مذکور، ۳ میلیون یورو طلب کردند.

مقام های مراکش بلافاصله با طرح شکایتی در این زمینه، پلیس فرانسه را در جریان موضوع قرار دادند. ارتباط میان روزنامه نگاران و دفتر پادشاهی مراکش زیر نطر پلیس فرانسه ادامه یافت تا روز پنجشنبه ۲۷ اوت، و همزمان با پرداخت نخستین بخش مبلغ درخواستی در پاریس، آن دو دستگیر شدند.

در حالیکه تحقیقات برای رسیدگی به این پرونده اخاذی ادامه دارد، هنوز از دفاعیات دو روزنامه نگار در برابر اتهام مطرح، اطلاعاتی منتشر نشده است.

اریک لوران درسال ١٩٩٣ کتابی حاوی گفتگویی طولانی با ملک حسن دوم، پدر پادشاه کنونی مراکش را منتشر کرد. این دو روزنامه نگار در سال ٢٠١٢ کتابی دربار محمد ششم، پادشاه کنونی مراکش منتشر کرده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

بالاترین سطح هشدار امنیتی در فرانسه؛ ماکرون: داعش خراسان بارها تلاش کرده به خاک ما حمله کند