بیش از ۶۸۰ مهاجر نجات یافته در دریای مدیترانه به ایتالیا رسیدند

بیش از ۶۸۰ مهاجر نجات یافته در دریای مدیترانه به ایتالیا رسیدند
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

۶۸۳ مهاجر که در روزهای اخیر از غرق شدن در دریای مدیترانه نجات پیدا کردند شنبه صبح به بندر مسینا در جزیره سیسیل ایتالیا رسیدند. جسد دو مهاجری که در

آگهی

۶۸۳ مهاجر که در روزهای اخیر از غرق شدن در دریای مدیترانه نجات پیدا کردند شنبه صبح به بندر مسینا در جزیره سیسیل ایتالیا رسیدند.

جسد دو مهاجری که در جریان گذر از دریای مدیترانه جان خود را از دست داده بودند نیز در دو تابوت و توسط گارد ساحلی ایتالیا، از کشتی به بندر مسینا منتقل شد.

در همین حال صدها مهاجر و پناهجو که اغلب سوری هستند از یونان وارد مقدونیه شده اند. آنها در جنوب این کشور در شهر گفگلیا سوار بر قطارهایی می شوند که آنها را به مرز صربستان منتقل می کند. پس از ورود به صربستان آنها در جنوب این کشور به اردوگاههای موقت منتقل می شوند.

بسیاری از مهاجران هنوز مقصد نهایی خود را نمی دانند. یکی از مهاجران می گوید: «شاید به نروژ، آلمان و یا اتریش برویم. نمی دانیم! ما از سوریه می آییم و مشکلات زیادی داریم. من اهل شهری به نام المالکیه هستم. ما مشکلات زیادی داریم. می دانید که در سوریه چه روی می دهد.»

حدود ۳۵۰۰ مهاجر روزانه با قطار از مقدونیه به طرف مرز صربستان می روند.

با توجه به فرار هزاران نفر از جنگ و فقر در خاورمیانه و آفریقا، اتحادیه اروپا کشتی های نجات خود را در آبهای ساحل لیبی حفظ کرده است تا مهاجران کشتی شکسته را نجات دهد.

در آخرین فاجعه ثبت شده در باره پناهجویان، روز پنجشنبه دویست مهاجر یک قایق ۴۰۰ نفره، پیش از غرق شدن آن بر اثر ازدحام و استنشاق دود موتور قایق جان خود را از دست دادند.

یک مسئول نجات مهاجران می گوید: «ما کودکانی ده ساله دیدیم که به تنهایی سفر می کردند: به تنهایی و بدون پدر و مادر! دیدن چنین صحنه هایی هولناک است.»

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، تعداد پناهجویان و مهاجرانی که در سال جاری از دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا گذر کرده اند از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشته است. این رقم شامل قریب به ۲۰۰ هزار مهاجری که به یونان و بیش از ۱۰۰ هزار مهاجری که به ایتالیا رفته اند، می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عبور موج مهاجران از مجارستان برای رسیدن به اروپای مرکزی

سرویس امنیتی لهستان با همکاری کشور چک یک شبکه جاسوسی روسیه را منهدم کرد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد