مردم در تگزاس به پلیس کشته شده ادای احترام کردند

مردم در تگزاس به پلیس کشته شده ادای احترام کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدها نفر از مردم در شهر هریس در تگزاس روز یکشنبه با شرکت در یک راهپیمایی، به دارن گوفورت، معاون کلانتر کشته شدۀ این شهر ادای احترام کردند. این پلیس

آگهی

صدها نفر از مردم در شهر هریس در تگزاس روز یکشنبه با شرکت در یک راهپیمایی، به دارن گوفورت، معاون کلانتر کشته شدۀ این شهر ادای احترام کردند. این پلیس روز پنجشنبه در حالیکه مشغول پر کردن مخزن بنزین خودروی خود بود، از پشت سر هدف گلولۀ یک سیاهپوست قرار گرفت و کشته شد.

یکی از ساکنان این شهر که در این راهپیمایی شرکت کرده است، با تاکید بر اینکه زمان آن فرا رسیده این قتل ها به پایان برسد، گفت: «فکر می کنم باید از این فاجعه به عنوان یک فرصت استفاده کنیم. یک پلیس کشته شده است باید قبل از اینکه به یک چرخه تبدیل شود، جلوی آن را بگیریم.پلیس ها کشته شده اند، افراد سیاهپوست هم کشته شده اند، باید این روند را متوقف کنیم. نمی خواهیم که پلیس ها کشته بشوند و نمی خواهیم که شهروندان سیاهپوست بی گناه برای جرایم کوچک مثل فروش سیگار به قتل برسند.»

قاتل معاون کلانتر شهر هریس روز جمعه دستگیر شده و قرار است روز دوشنبه در دادگاه برای تفهیم اتهام حاضر شود. این قاتل ۳۰ ساله که شانون مایلز نام دارد، چهرۀ آشنایی برای پلیس این ایالت محسوب می شود. شانون مایلز طی دهۀ گذشته چندین بار به جرایم مختلف مرتکب شده که از آنجمله می توان به رفتار خشونت آمیز و سرقت اشاره کرد.

بر اساس قوانین آمریکا، احتمال می رود وی به اتهام قتل این پلیس به اعدام محکوم شود.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، ۲۴ پلیس یا نیروی نظامی مرتبط با امنیت شهری با سلاح گرم به قتل رسیده اند. در سال گذشته تعداد پلیس های کشته شده در تیراندازی ۳۰ نفر گزارش شده است.

طی ماههای اخیر نیز تعدادی از شهروندان سیاهپوست در شهرهای مختلف آمریکا توسط پلیس هدف گلوله قرار گرفته اند. کریستین تیلور، مایکل براون و اریک گارنر از جمله شهروندانی هستند که در اثر شلیک گلولۀ پلیس جان باخته اند. پلیس هایی که اقدام به شلیک گلوله به این سیاهپوستان کرده بودند همگی توسط دادگاه از اتهام قتل تبرئه شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟