کمک کمیسیون اروپا به پناهجویان گرفتار در بندر کاله

کمک کمیسیون اروپا به پناهجویان گرفتار در بندر کاله
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون اروپا برای رسیدگی به وضعیت پناهجویان در بندر کاله تا سقف ۵ میلیون یورو به دولت فرانسه کمک خواهد کرد.

آگهی

روز دوشنبه هیاتی متشکل از مقامات عالی رتبه فرانسه و کمیسیون اروپا از اردوگاه پناهندگان در بندر کاله بازدید کرد. وضعیت نابسامان پناهجویان در این منطقه موجب شده تا کمیسیون اروپا کمک های تازه ای برای رسیدگی به وضعیت این افراد در نظر بگیرد.

فرانس تیمرمانس، معاون اول رئیس کمیسیون اروپا درباره این کمک ها اظهار داشت: «کمک های تازه ای به دولت فرانسه خواهیم کرد. سقف این کمک ها ۵ میلیون یورو است. این مبلغ برای ساخت یک اردوگاه با ظرفیت ارائه کمک های انسانی به حدود ۱۵۰۰ مهاجر و همچنین انتقال متقاضیان پناهندگی از کاله به دیگر نقاط فرانسه اختصاص داده شده است.»

یک زن مدافع حقوق مهاجران خطاب به مقامات گفت: «باید بیش از ۲۰۰ هزار تن در سوریه کشته می شدند تا حس انسان دوستانه شما بیدار شود.»

پناهجویانی که قصد عزیمت به بریتانیا را دارند به این منطقه از فرانسه می آیند. آنها شرایط بد زندگی در کنار جاده و جنگل و همچنین خطر سفر پر مخاطره به بریتانیا را به امید فردایی بهتر تحمل می کنند.

شاندور ژیروش، گزارشگر یورونیوز وضعیت پناهجویان را چنین توضیح می دهد: «شاهد وضعیت اسفناکی در این منطقه از کاله هستیم. شرایط انسانها در اینجا که به جنگل مشهور شده از اردوگاه های پناهندگی هم بدتر است. در چند ماه اخیر تنها اقدام قابل توجه مقامات دولتی ساخت حصار بوده، حصاری که مانع رسیدن مهاجران به کامیون ها می شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟