صدها مهاجر پشت درهای بسته ایستگاه راه آهن بوداپست تجمع کردند

صدها مهاجر پشت درهای بسته ایستگاه راه آهن بوداپست تجمع کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صدها مهاجر پشت درهای بسته ایستگاه بین المللی راه آهن کلتی در بوداپست مجارستان در انتظاراند تا خود را با قطار به آلمان برسانند. اما پلیس تنها به

آگهی

صدها مهاجر پشت درهای بسته ایستگاه بین المللی راه آهن کلتی در بوداپست مجارستان در انتظاراند تا
خود را با قطار به آلمان برسانند.

اما پلیس تنها به دارندگان ویزا اجازه سوار شدن به قطار را داده است. این اقدام اعتراض مهاجران را برانگیخت و بسیاری از آنها در محوطه بیرون ایستگاه تجمع کرده اند.

یکی از آنها گفت: «نگاه کنید ببینید چه بلایی به سر پسرم آمده. او را هل دادند و سرش به میله آهنی خورد و شکست.»

دیگری افزود: «شما می گوید که به حقوق بشر اهمیت می دهید. ما به اندکی توجه نیاز داریم. چیز زیادی نمی خواهیم. فقط به امنیت و موارد اولیه و اساسی نیاز داریم.»

تنها طی ماه جاری میلادی نزدیک به پنجاه هزار مهاجر وارد مجارستان شده اما راه آلمان را در پیش گرفته اند؛ آنچه عملا مغایر با توافقنامه دوبلین است. به موجب این توافقنامه هر فردی که برای پناهندگی به اروپا می آید باید در اولین کشور اروپایی که به آن پا گذاشته درخواست پناهندگی کند. با این حال، دولت های آلمان و اتریش با تسهیل این شرایط، اعلام کرده اند مقررات مذکور را در وضعیت اضطراری کنونی، برای جنگ زدگان سوری موقتاً ندیده می گیرند.

پیش بینی می شود آلمان در سال جاری میلادی پذیرای هشتصد هزار پناهجو باشد. این رقم، بی سابقه توصیف شده اما معلوم نیست پاسخگوی خیل مهاجرانی باشد که بطور روزافزون روانه اروپا می شوند.

آندریا هاجاگوس، خبرنگار یورونیوز از ایستگاه راه آهن کلتی گزارش می دهد: «بسیاری از این مهاجران هزینه زیادی برای بلیتها پرداخته اند اما نمی دانند چرا مجاز نیستند سوار قطار شوند. آنها از این موضوع خشمگین اند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدها مهاجر و پناهجو از مجارستان عازم اتریش و آلمان شدند؛ پلیس بوداپست ایستگاه قطار را بست

برابری سود ۱۰ روزۀ قاچاقچیان با هزینه یکساله دولت مجارستان برای مهاجران

بحران مهاجرت و تلاش اروپا برای دستیابی به یک راه حل مشترک