کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی

کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آمار نومیدکننده از وضعیت اقتصادی چین همزمان با انتشار اخباری مبنی بر اینکه اوپک حاضر نیست میزان تولید نفت خام خود را کاهش دهد موجب شده است که در

آگهی

آمار نومیدکننده از وضعیت اقتصادی چین همزمان با انتشار اخباری مبنی بر اینکه اوپک حاضر نیست میزان تولید نفت خام خود را کاهش دهد موجب شده است که در روزهای اخیر بهای نفت در بازارهای جهانی بیش از پیش افت کند.

به بارو یک کارشناس مسایل بازار «آنچه در حال حاضر می بینیم به اصطلاح یک اقناع روانی یا اخلاقی است که ظاهرا آنطور که باید عمل کرده است هرچند که همچنان موانعی به قوت گذشته وجود دارند که مانع رسیدن به تفاهمی جامع بین اعضای اوپک و دیگر تولید کنندگان نفت و گاز شده اند.»

اکنون باید دید آیا عدم اجماع بین تولیدکنندگان نفت خام تاثیر مثبتی بر اقتصاد کشورهای مصرف کننده به ویژه کشورهای اروپایی خواهد گذاشت یا خیر. بهای نفت، بنزین و گازوئیل در کشورهای حوزه پولی یورو در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است و در صورتی که ایران نیز بتواند به میزان پیش از تحریم ها نفت صادر کند، بی تردید بر بهای نفت تاثیر خواهد گذاشت؛ میزان صادارات نفت افزایش خواهد یافت و عملا موجب می شود بهای آن باز هم کاهش یابد.

همزمان، با کاهش رشد اقتصادی چین احتمال می رود که این بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان نیز از میزان واردات نفتی خود بکاهد. نکته ای که برخی از بزرگ ترین تولید کنندگان نفت در جهان را نگران کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکورد شکنی قیمت ارز در بازار ایران؛ دلار از ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومان گذشت، یورو به مرز ۷۱ هزار تومان رسید

طلا دوباره رکورد زد؛ چرا سرمایه‌گذاران بزرگ به خرید فلز گرانبها روی آورده‌اند؟

سوئیفت پلتفرم جدیدی را برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی راه‌اندازی می‌کند