احتمال وجود قطار گنج نازی ها قوت گرفت

احتمال وجود قطار گنج نازی ها قوت گرفت
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات دولتی لهستان روز جمعه اعلام کرده اند که تقریبا بطور قطع می توان وجود قطاری که گفته می شود حاوی گنج، اسلحه و آثار هنری ارزنده نازی ها است و در

آگهی

مقامات دولتی لهستان روز جمعه اعلام کرده اند که تقریبا بطور قطع می توان وجود قطاری که گفته می شود حاوی گنج، اسلحه و آثار هنری ارزنده نازی ها است و در پایان جنگ جهانی دوم در تونلی در جنوب غرب لهستان ناپدید شده است را تایید کرد.

عکس های گرفته شده بوسیله رادارها یک قطار با طول بیش از یکصد متر را نشان داده است.

اد وایت، روزنامه نگار بریتانیای روزنامه دیلی میل می گوید: «این داستان همه عناصر یک تریلر خوب را دارد زیرا ماجراجویانه است. عناصر مانند طلا، قطار مخفی شده و نازی ها. همه عناصر لازم در این داستان حضور دارد.»

با انتشار این خبر، توریست های زیادی عازم این منطقه شده اند و همین موضوع دستمایه کمپین تبلیغاتی مقامات محلی برای جذب توریست شده است.

آنا زابسکا، مدیر مرکز علوم و هنر معدن قدیمی و از مسوولان کمپین تبلیغاتی مرتبط با قطار حاوی طلا می گوید:
«علاقمندی به موضوع طلا در دنیا همه گیر است و این موضوع ما را برانگیخت تا یک کمپین تبلیغاتی براه بیاندازیم. همراه با هم و به کمک قلعه کسیونژ و مرکز علوم و هنر معدن قدیمی در واوب ژیخ یک بسته طلایی درست کردیم و نام شهر را با تغییر برخی حروف که نشانه شیمایی طلاست به آوب ژیخ تغییر دادیم.»

کارشناسان در حال مطالعه چگونگی دسترسی به محل مدفون شدن این قطار هستند. این قطار احتمالا حاوی جواهرات یهودیانی است که در جریان هولوکاست کشته شدند. یک گروه یهودی گفته است که گنجینه های احتمالی باید به صاحبان حق بازگردانده شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس لهستان برای مقابله با کشاورزان معترض در ورشو گاز اشک آور پرتاب کرد

اتحادیه اروپا ۱۳۷ میلیارد بودجه مسدود شده لهستان را آزاد می‌کند

ارائه طرح احیای حاکمیت قانون در لهستان؛ آیا ورشو به حقوق از دست رفته در اتحادیه اروپا دست می‌یابد؟