آتش بس در اوکراین، آرامش در روز بازگشایی مدرسه ها در دونتسک

آتش بس در اوکراین، آرامش در روز بازگشایی مدرسه ها در دونتسک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در اولین روز بازگشایی مدرسه ها در شرق اوکراین، آتش بس شکننده بین نیروهای دولتی این کشور و جدایی خواهان مورد حمایت روسیه همچنان برقرار است. با وجود

آگهی

در اولین روز بازگشایی مدرسه ها در شرق اوکراین، آتش بس شکننده بین نیروهای دولتی این کشور و جدایی خواهان مورد حمایت روسیه همچنان برقرار است. با وجود گزارش هایی مبنی بر نقض آتش بس، مراسم بازگشایی مدارس در دونتسک، بزرگترین شهر تحت تصرف شورشیان، در فضایی آرام برگزار شد.

مادر یکی از دانش آموزان می گوید: «بعضی جاها برای بچه ها خطرناکتر اند. درست یک هفته پیش بود که وقت بمباران در خانه مانده بودیم. نگران بودیم که بمبها بر سر ما فرود آیند. بچه ها فکر می کردند که آتش بازی است، در حالی که این طور نبود.»

مادر دیگری می گوید: «من احساس آرامش می کنم. حس می کنم برای برقراری صلح آماده ایم.»

با وجود این خوش بینی ها، در شرایط فعلی بعید به نظر می رسد که آتش بس کوتاه مدت بین نیروهای دولتی و شورشیان جدایی خواه به پایان نبردها و برقراری صلح پایدار منجر شود. این در حالی است که پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین، همچنان بر اجرای «توافق نامه مینسک» تأکید کرده و شورشیان را به نقض مفاد این معاهده متهم می کند. همزمان، دولت اوکراین تلاش هایی را برای برگزاری انتخابات محلی و اعطای حق خودگردانی به مناطق تحت تصرف شورشیان آغاز کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

ماکرون خطاب به متحدان اوکراین: بزدلی را کنار بگذارید؛ باید با درک شرایط شجاعت داشته باشیم

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم