گمانه زنی درباره تغییر قوانین پناهندگی در اروپا

گمانه زنی درباره تغییر قوانین پناهندگی در اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این روزها یکی از موضوعات مورد بحث محافل سیاسی اروپا مسئله تغییر قوانین پناهندگی و گام برداشتن به سوی یک ساختار مشترک در این زمینه است. ژان کلود

آگهی

این روزها یکی از موضوعات مورد بحث محافل سیاسی اروپا مسئله تغییر قوانین پناهندگی و گام برداشتن به سوی یک ساختار مشترک در این زمینه است.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا روز نهم سپتامبر پیشنهادهای خود درباره این موضوع را با نمایندگان پارلمان این قاره در میان خواهد گذاشت.

ناتاشا برتود، یکی از سخنگویان کمیسیون درباره این پیشنهاد ها گفت: «پیشنهاد ما ایجاد یک سیستم دائمی است. سیستمی که در زمان بحران به شکل خودکار عمل کند. یک کشور وضعیت بحرانی اعلام می کند و سیستم به شکل خودکار وارد عمل می شود. این ساختار به ما اجازه تقسیم بخشی از پناهجویان در کشورهای دیگر را می دهد و موجب کاهش فشار از روی یک کشور می شود.»

فیلیپا کاندلیر از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در این زمینه اظهار داشت: «ما از پیشنهاد اسکان بیست هزار نفر و همچنین انتقال چهل هزار تن دیگر به کشورهای عضو اتحادیه اروپا استقبال می کنیم. این گام های اولیه باید برداشته شود. با این وجود مهم است که کمیسیون پیشنهادهای خود در برنامه مهاجرت را اجرا کند و همچنین راه حل های جدید دیگری هم ارائه دهد.»

برخی از کارشناسان معتقدند که کمیسیون اروپا باید پیشنهادهای قابل اجرایی برای وضعیت کنونی پناهجویان ارائه کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟