برازاویل، میزبان یازدهمین دوره از بازیهای آفریقایی

برازاویل، میزبان یازدهمین دوره از بازیهای آفریقایی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش یورونیوز از برازاویل هوا ابری است اما درجه حرارت کاملا مناسب برگزاری مسابقات ورزشی است و بسیاری از این موضوع در برازاویل پایتخت کنگو خوشحال

آگهی

گزارش یورونیوز از برازاویل

هوا ابری است اما درجه حرارت کاملا مناسب برگزاری مسابقات ورزشی است و بسیاری از این موضوع در برازاویل پایتخت کنگو خوشحال هستند. برازاویل، ۵۰ سال در انتظار بود تا بازیهای آفریقایی را برگزار کند.

اولین دوره از بازیهای آفریقایی در کنگو و در سال ۱۹۶۵ برگزار شد. در یازدهمین دوره از این بازیها بار دیگر میزبان کنگو است.

با وجود کمبود ساختارهای زیربنایی، ورزش بخشی از فرهنگ مردم در این کشور است. مردم از هر سنی که باشند رو به ورزش می آورند و این بازیها جود این کشور را تغییر داده است و بسیاری خواهان تماشای رشته های مختلف هستند. با وجود اینکه دهکده المپیک و محل برگزاری بازیها در ۲۵ کیلومتری برازاویل قرار دارد اما بسیاری از پایتخت نشینان می گویند هدفشان دیدن رقابتهای مختلف ورزشی از نزدیک است. مراسم افتتاحیه این بازیها روز جمعه از استادیوم کینتله آغاز خواهد شد. یکی از پایتخت نشینان می گوید: “اهالی کنگو یکی از میهمانپذیرترین ملت دنیا هستند. در اینجا ما در صلح و آرامش زندگی می کنیم. خارجیها می توانند به اینجا بیایند و بازیها را تماشا کنند.”

نزدیک به ۸۰۰۰ ورزشکار در این رقابتها شرکت خواهند کرد. رقابتهایی که بین چهارم تا نوزدهم سپتامبر برگزار خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورزشکاران حرفه‌ای با درآمد خود چه می‌کنند؟

محمدجعفر مرادی رکورد ماراتن ایران را در برلین جابجا کرد

مرضیه حمیدی، تکواندوکار افغان: ورزشم مبارزه علیه گروه تروریستی ضدزن طالبان است