قدرت نمایی چین در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم

قدرت نمایی چین در مراسم هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

چین روز پنج شنبه با برگزاری مانور و نمایش ماشین آلات نظامی، هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم را گرامیداشت. در این مراسم موشک های بالستیک ضد ناو که

آگهی

چین روز پنج شنبه با برگزاری مانور و نمایش ماشین آلات نظامی، هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم را گرامیداشت. در این مراسم موشک های بالستیک ضد ناو که قادر به غرق کردن یک ناو هواپیمابر می باشد به نمایش گذاشته شد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، با اعلام برنامه ای برای کاستن سیصد هزار نیرو از ارتش دو میلیون و سیصد هزار نفری این کشور گفت: «بخاطر صلح، چین همچنان به توسعه صلح آمیز متعهد است. ما چینی ها عاشق صلح ایم. مهم نیست که چقدر این مسئله دشوار باشد اما چین هرگز در جستجوی هژمونی و گسترش قلمرو نیست. چین هرگز رنج های گذشته اش را به هیچ ملتی تحمیل نخواهد کرد.»

در این مراسم که در میدان تیان آنمن پکن برگزار شد، سران برخی از کشورهای همسو با چین، از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و عمر حسن البشیر، رئیس جمهوری سودان حضور داشتند. همچنین در این مراسم بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز حضور داشت. رهبران کشورهای غربی به دلیل ناخشنودی از فهرست مهمانان و همچنین تلاش فزاینده چین برای قدرت نمایی نظامی از شرکت در این برنامه انصراف داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

هنگ کنگ با تصویب قانون جدیدی قدرت دولت را برای سرکوب مخالفان بیشتر کرد

واکنش چین به طرح منع فعالیت تیک‌تاک در آمریکا: منطق واشنگتن منطق راهزنان است