کامرون: بریتانیا هزاران پناهجو را خواهد پذیرفت

کامرون: بریتانیا هزاران پناهجو را خواهد پذیرفت
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتشار تصویر پسر سه ساله سوری که امواج جسد بیجانش را به ساحل ترکیه رانده بود دنیا را متاثر کرده است. دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا می گوید به

آگهی

انتشار تصویر پسر سه ساله سوری که امواج جسد بیجانش را به ساحل ترکیه رانده بود دنیا را متاثر کرده است. دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا می گوید به عنوان یک پدر با دیدن این عکس عمیقا متاثر شده است.

آقای کامرون همچنین گفته است کشورش «هزاران» مهاجر و پناهجو را در خاک خود پذیرفته و خواهد پذیرفت.

وی در عین حال پذیرش بیشتر مهاجران را چاره کار ندانست و تاکید کرد که باید به بحران مهاجرت بطور جامع و در سرچشمه آن در کشورهایی همچون لیبی و سوریه پرداخته شود.

بریتانیا در چهار سال گذشته به حدود ۵ هزار سوری پناهندگی اعطا کرده است. شمار جدید پناهجویان سوری که بریتانیا خواهد پذیرفت آنهایی خواهند بود که در اردوگاههایی در همسایگان سوریه اسکان داده شده اند.

گما پارکین، سخنگوی بنیاد «کودکان را نجات دهید» می گوید بنیادش همیشه گفته است که بریتانیا می تواند ۱۰ هزار پناهجوی سوری را بپذیرد و این تعداد بر اساس جمعیت، تولید ناخالص داخلی و میزان بیکاری در بریتانیا و در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، رقمی منصفانه است.

وی می افزاید: «یازده میلیون سوری مجبور به ترک خانه های خود شده اند. ما می خواهیم تا دیوید کامرون با پذیرش ۱۰ هزار سوری موافقت کند.»

امسال و تا ماه ژوئن حدود ۲۶ هزار نفر در بریتانیا تقاضای پناهندگی کرده اند. لندن، تقاضای ۴۰ درصد آنان را پذیرفته است. در این مدت، ۱۴ درصد متقاضیان پناهندگی اریتره ای، ۹ درصد پاکستانی و ۸.۵ درصد سوری بوده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طلاق بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر برای لندن آب می‌خورد؟ خان از هزینه‌های برکسیت گفت

شکست «امپراتوری» اتحادیه اروپا در دفاع از مرزهای خود؛ تاوان را چه کسی خواهد پرداخت؟

یک نظرسنجی: اکثر بریتانیایی‌ها اکنون موافق پیوستن مجدد به بازار واحد اتحادیه اروپا هستند