همکاری شرکتهای تجاری متوسط و طراحان دنیای مد

همکاری شرکتهای تجاری متوسط و طراحان دنیای مد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تشویق نوآوری و رقابت پذیری، از طریق ایجاد ارتباط میان شرکتهای تجاری کوچک و متوسط اروپایی و طراحان مد، ابتکاری جالب است که توسط طرح موسوم به “وورث”

تشویق نوآوری و رقابت پذیری، از طریق ایجاد ارتباط میان شرکتهای تجاری کوچک و متوسط اروپایی و طراحان مد، ابتکاری جالب است که توسط طرح موسوم به “وورث” (Worth) در کشورهای اتحادیه اروپا در حال اجراست.

بودجه این پروژه توسط اتحادیه اروپا تامین می شود و در راس آن، سازمان ایتالیایی شرکتهای تجاری کوچک و متوسط صنایع خلاقانه، کالج مد لندن و موسسه فرانسوی دنیای مد قرار دارند.

دانیل کلوتیر مسئول هماهنگ کننده این طرح است. وی درباره اهداف این طرح می گوید: «این کار باعث ایجاد ارزش افزوده می شود. بخصوص که این افراد بطور معمول، با هم در تماس نیستند: آنها از کشورهای مختلف اروپایی و حوزه های متفاوت کاری می آیند و زمینه های خلاقیتشان هم با یکدیگر یکسان نیست. در مجموع ۲۸ شرکت تجاری و طراح مد، از ۱۲ کشور اروپایی در این برنامه شرکت می کنند.»

ساموئل گاسمان، طراح جواهرات یکی از طراحان دنیای مد است که با کمک پروژه “وورث” توانسته ایده هایش را برای فروش عرضه کند. تازه ترین کار وی حلقه های ازدواج است که در یک فروشگاه معتبر در پاریس، بفروش می رسد.

این طراح جواهرات، به منظور تولید محصولش بطور مداوم، با یک شرکت ایتالیایی تولید چاپگرهای سه بعدی همکاری می کند. چاپگرهای بسیار پیچیده شریکِ تجاریِ ساموئل، به او در طراحی نمونه اولیه این حلقه های ازدواج کمک کرده است.

وی می گوید: «ایتالیایی ها فناوری های بسیار پیچیده ای بکار می برند که من ِ هنرمند معمولا به آنها دسترسی ندارم. طرح موسوم به “ورث” درهای جدیدی را بروی من گشوده است و باعث شده هم به خلق اشیاء جدید فکر کنم و هم شیوه خلاقیت و تفکرم را تازه کنم.»

طرح “وورث” کمک مالی ۱۰ هزار یورویی در اختیار ساموئل قرار داده است. وی همچنین توانسته برای آشنایی با استراتژی های بازاریابی و مسائل مربوط به حقوق معنوی مالکیت در یک دوره آموزشی شرکت کند. به این ترتیب افقهای تازه ای پیش روی ساموئل ظاهر شده و او فرصت بیشتری برای آفرینش ایده های نو و پیاده سازی برنامه های جدیدش خواهد داشت. از نظر دانیل کلوتیر کلید موفقیت این است که خطرهای نوآوری را بپذیریم، به سرزمینهای نا شناخته قدم بگذاریم و اعتماد کنیم.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمک بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب و کارهای کوچک در گرجستان

بانک سرمایه‌گذاری اروپا به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند

چگونه شرکت اسکاتلندی تولید انرژی پاک توانسته فراز و نشیب بازار را پشت سر بگذارد؟