اتحاد ناموفق اتحادیه اروپا در مواجه با بحران مهاجرت

اتحاد ناموفق اتحادیه اروپا در مواجه با بحران مهاجرت
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آلمان به همراه فرانسه و ایتالیا بر در پیش گرفتن سیاستی مشترک و توزیع مهاجران در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکید می ورزند. اما برخی از کشورهای اروپایی

آگهی

آلمان به همراه فرانسه و ایتالیا بر در پیش گرفتن سیاستی مشترک و توزیع مهاجران در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکید می ورزند. اما برخی از کشورهای اروپایی با این ایده موافق نیستند. این عدم توافق نظر بار دیگر در تازه ترین دیدار روز شنبه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوگزامبورگ مشهود بود.

کشورها و سران اتحادیه اروپا که راه حل بحران مهاجرت را پرداختن به بحران مهاجرت در سرچشمه بجران و کشورهای مبداء می دانند نه تنها از تعریف و تبیین سیاستی مشترک بلکه از تعیین سهمیه پذیرش مهاجر توسط کشورهای عضو نیز بازمانده اند.

بحران مهاجرت، بحرانی منطقه ای نیست و مواجه با آن نیز همکاری جهانی را می طلبد. فردریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص لزوم همکاری اعضای این اتحادیه گفت:«بدون هیچ بازی که در آن همدیگر را سرزنش کنیم، همه ما باید همکاری هایمان را بیشتر از این تقویت کرده و با هم کار کنیم؛ کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کشورهای نامزد عضویت در اتحادیه و نیز نهادها.»

در این میان سباستین کورز، وزیر جوان امور خارجه اتریش بر ارزش های مشترک اروپایی تاکید می کند.

وی با اشاره به حرکت خیل عظیم مهاجران در بوداپست مجارستان گفت:«شب گذشته هشداری بود تا چشم هایمان را باز کنیم، به این که وضعیت فعلی در اروپا چگونه نابسامان شده است؛ امیدوارم شرایط موجود نهیبی باشد تا بدانیم که شرایط موجود نمی تواند برای همیشه ادامه یابد.»

مهاجران بجز مسیر دریایی لیبی به ایتالیا و مسیر ترکیه به یونان از روسیه و از مسیر شمال نیز وارد اروپا می شوند، البته بسیار کم شمارتر از دو مسیر قبلی.

یوحا سیپیلا، نخست وزیر فنلاند که کشورش در این مسیر واقع شده می گوید خانه شخصی اش را برای اسکان پناهجویان آماده می کند، سخنی بزرگ منشانه و مهربانانه که شاید روزی به بوته آزمایش گذاشته شود.

شمار پناهجویانی که سال گذشته در فنلاند از دولت این کشور تقاضای پناهندگی کردند از چهار هزار مورد تجاوز نکرد، رقمی که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی ناچیز به شمار می رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد