ششصد پناهجو به آلمان رسیدند، هزاران تن دیگر در راهند

ششصد پناهجو به آلمان رسیدند، هزاران تن دیگر در راهند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نخستین قطار حامل پناهجویان از وین، پایتخت اتریش وارد شهر مونیخ در جنوب آلمان شد. بیشتر این افراد آوارگان سوری هستند. آنها پیش از رسیدن به آلمان،

آگهی

نخستین قطار حامل پناهجویان از وین، پایتخت اتریش وارد شهر مونیخ در جنوب آلمان شد. بیشتر این افراد آوارگان سوری هستند. آنها پیش از رسیدن به آلمان، چندین روز در خاک مجارستان متوقف شده بودند و بعد از این که اجازه یافتند از این کشور خارج شوند، ابتدا با اتوبوس به اتریش منتقل شده و سپس بلافاصله با قطار به آلمان رفتند.

صدها پناهجویی که روز شنبه به مونیخ رسیدند، از سوی اهالی این شهر با نوشیدنی و خوراکی مورد استقبال واقع شدند.

امیلیا مولر، وزیر امور اجتماعی ایالت بایرن می گوید: «همه چیز با نظم و سازمان بندی خوبی انجام شده است. مقامات محلی بایرن به کمک پلیس و سازمانهای خیریه با همیاری بسیار خوبی وضعیت را مدیریت می کنند. این یک تلاش مشترک است. ما مراقب همه چیز هستیم. همه باید به هم کمک کنیم، این نقش و وظیفه تمام آلمان است.»

سازمانهای خیریه و نیروهای داوطلب، پلیس و نهادهای دولتی را در کار امدادرسانی و راهنمایی پناهجویان یاری می دهند.

یکی از فرماندهان پلیس محلی می گوید: «پذیرش اولیه اینجا در ایستگاه قطار و جاهای دیگر انجام گرفته و به همه آنها غذا و نوشیدنی داده شده است. مراقبتهای بهداشتی و پزشکی نیز به عمل آمده است. بعد از این، آنها به سوی سرپناههای پیش بینی شده راهنمایی و در آنجا ثبت نام می شوند تا موقتا آنجا بمانند.»

روز شنبه بیش از ششصد پناهجو به مونیخ رسیدند. قرار است آنها در اقامتگاههای موقتی که برایشان پیش بینی شده اسکان یافته و از روز دوشنبه به تدریج به مناطق دیگری در آلمان منتقل شوند. در حال حاضر دو اقامتگاه در محل نمایشگاههای مونیخ، یکی در مدرسه ای در نزدیکی ایستگاه قطار و دیگری در یک سالن ورزشی تعبیه شده اند. همزمان شرکت راه آهن آلمان، دویچ بان در برنامه حرکت قطارهای سالزبورگ اتریش به مقصد مونیخ و شهرهای دیگر آلمان تغییراتی اساسی اعمال کرده است.

انتظار می رود شمار پناهجویان ورودی به آلمان تا ساعات آینده به هفت هزار نفر برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پراگ؛ مخالفت سران گروه ویزگراد با سهمیه بندی پناهجویان در اتحادیه اروپا

سفر مقامات عالی رتبه کمیسیون اروپا به یونان

پناهجویان جنوب صحرای بزرگ آفریقا به ایتالیا رسیدند