دومین پیروزی شاگردان کی روش در مقدماتی جام جهانی

دومین پیروزی شاگردان کی روش در مقدماتی جام جهانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

تیم ملی فوتبال ایران در سومین مسابقه از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با کسب دومین پیروزی پرگل به صدر جدول گروه خود صعود کرد.

تیم ملی «جوان شده» ایران پس از پیروزی پرگل خانگی مقابل گوام، روز سه شنبه در شهر بنگلور هند و در حضور بیست و پنج هزار تماشاگر مقابل تیم ملی این کشور قرار گرفت و موفق شد با ارائه یک بازی روان و تاکتیکی حریفش را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد.

تیم ملی ایران در دیدار با هند با پیراهن سفید و با این ترکیب به میدان رفت: علیرضا حقیقی، خسرو حیدری، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، احسان حاج صفی، امید ابراهیمی، آندرانیک تیموریان (کاپیتان)، وحید امیری، اشکان دژاگه ،مهدی طارمی، سردار آزمون.

نخستین گل تیم ایران در دقیقه بیست و هشتم و از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسید. آندرانیک تیموریان زننده این ضربه ایستگاهی بود که سردار آزمون مهاجم جوان تیم ملی ایران با یک پرش بلند و ضربه سر آنرا تبدیل به گل کرد.

نیمه نخست مسابقه با همین یک گل به پایان رسید. تیم ملی ایران در نیمه اول حاکم میدان بود و چندین فرصت گلزنی داشت که در نهایت یکی از آنها به هدف نشست. جدی ترین تهدید بر روی دروازه ایران در دقیقه سی و سه با ضربه آکروباتیک مهاجم هند ایجاد شد اما نتیجه ای در بر نداشت.

فوتبالیست های ایران نیمه دوم را با گلزنی آغاز کردند. در دقیقه ۴۶ آندرانیک تیموریان در یک ریباند با یک شوت دیدنی گل دوم را به ثمر رساند. سه دقیقه بعد مهدی طارمی در محوطه جریمه هند صاحب توپ شد و با یک ضربه بغل پا، سومین گل را وارد دروازه حریف کرد. بر روی این گل سردار آزمون و امید ابراهیمی تاثیرگذار بودند.

ایران در دقیقه شصت دست به دو تعویض همزمان در ترکیب خود زد که طی آن مرتضی پورعلی گنجی و سعید عزت اللهی به ترتیب جایگزین امید ابراهیمی و مهدی طارمی شدند. سومین تعویض ایران در دقیقه هفتاد و سه با ورود کاوه رضایی به زمین و خروج خسرو حیدری انجام شد.

هندی ها در دقیقه هفتاد توانستند به نخستین کرنر خود دست یابند و با همین ضربه دومین موقعیت خطرناک را بر روی دروازه ایران ایجاد کنند.

در مجموع سفید پوشان تیم ملی ایران در هر دو نیمه به طور کامل صاحب توپ و میدان بودند اما در نیمه دوم پس از به ثمر رسیدن گل سوم اشتیاق و انگیزه زیادی برای افزودن بر فشار حملات و رسیدن به گل های بیشتر نداشتند. هرچند که دو پیروزی اخیر برابر گوام و هند نمی تواند محکی جدی برای ارزیابی قابلیت های شاگردان سرمربی پرتغالی باشد، اما مقایسه این دو دیدار با دیدارهای آسانی که سالها پیش همین تیم بعضا در شرایط بسیار دشوار می توانست از آن برنده بیرون بیاید،حاکی از پیشرفت زیاد در کار گروهی و تاکتیکی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دربی کسل‌کننده تهران باز هم صفر صفر شد؛ پرسپولیس و استقلال به تساوی رضایت دادند

شهرآورد ۱۰۳ تهران؛ پرسپولیس به قهرمانی امیدوار می‌شود یا استقلال راه خود را جدا می‌کند؟

دربی برگشت پرسپولیس و استقلال با حضور داوران زن برگزار می‌شود؟