جزایر جنوبی یونان از مهاجران اشباع شده است

جزایر جنوبی یونان از مهاجران اشباع شده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روزانه صدها مهاجر سوار بر قایق های بادی خود را به جزایر یونان از جمله «لس بوس» می رسانند. این جزیره تنها ۲۰ کیلومتر با ترکیه فاصله دارد و مهاجران پس

آگهی

روزانه صدها مهاجر سوار بر قایق های بادی خود را به جزایر یونان از جمله «لس بوس» می رسانند. این جزیره تنها ۲۰ کیلومتر با ترکیه فاصله دارد و مهاجران پس از ورود به ترکیه، خود را به یونان می رسانند تا از آنجا سفر خود به سوی اروپای غربی را آغاز کنند.

در تصاویر غیرحرفه ای ضبط شده توسط علی حافظ، خبرنگار سوری که خود نیز به همراه خانواده اش از این کشور گریخته، نحوۀ عمل قاچاقچیان و عزیمت مهاجران به یونان نشان داده می شود. قاچاقچیان روزانه طی چندین نوبت این مهاجران را به جزیرۀ لس بوس انتقال می دهند.

جمعیت این جزیره ۸۰ هزار نفر گزارش می شود در حالیکه دست کم ۲۰ هزار مهاجر افغان، سوری و عراقی در این جزیره در انتظار عزیمت به مقدونیه و صربستان هستند. همین امر درگیری هایی میان این مهاجران و پلیس این جزیره درپی داشته است. مقامات یونان نسبت به این وضعیت هشدار می دهند و وزیر مهاجرت یونان با بیان اینکه «این جزیره در آستانۀ انفجار است» خواستار حل این معضل توسط جامعۀ بین المللی شده است

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خواستار انتقال این مهاجران از جزیرۀ لس بوس شده است. مواد غذایی و آب کم است و مهاجران از عدم رسیدگی دولت یونان به مشکلاتشان شکایت دارند.

به گزارش پلیس، درگیری های متعددی نیز میان مهاجرانی که در انتظار ثبت نام در اردوگاهها هستند، رخ داده است. پلیس همچنین اقدام به دستگیری دو جوان یونانی کرده است که اقدام به پرتاب کوکتل مولوتف به سوی مهاجران در یک پارک عمومی کرده بودند. مقامات این جزیره نگران افزایش تنش میان ساکنان لس بوس و مهاجران هستند.

به گفتۀ یانیس موزالاس، وزیر مهاجرت یونان، این مهاجران پس از ثبت نام با کشتی به آتن منتقل خواهند شد اما برای اجتناب از تجمع در خیابان ها، این مهاجران در کشتی هایی که در بندر پهلو گرفته اند، ساکن خواهند شد.

برخی از این مهاجران از شانس بیشتری برخوردارند و به سلامت به جزایر یونان می رسند اما برای بسیاری این سفر به قیمت جانشان تمام شده است. آلان کوردی، کودک سه ساله ای که به همراه برادر چهارساله و مادرش در سواحل بودروم غرق شد نیز قرار بود از همین مسیر توسط قاچاقچیان به جزایر جنوبی یونان انتقال داده شود.

تنها در فاصلۀ شنبه تا دوشنبه، دست کم ۲۶۰۰ مهاجر توسط گارد ساحلی یونان به جزایر این کشور انتقال داده شده اند. یونان می گوید از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۳۰ هزار مهاجر وارد این کشور شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بریتانیا تا سال ۲۰۲۰، بیست هزار پناهجوی سوری می پذیرد

آتش‌سوزی‌های یونان؛ تلاش آتش‌نشانان برای نجات صومعه‌ای در نزدیکی آتن

توقف صدور ویزا برای کارمندان نهاد‌های بشردوستانه؛اسرائیل امدادرسانی به فلسطینیان غزه را بغرنج‌تر کرد