لهستان پناهجویان بیشتری می پذیرد

لهستان پناهجویان بیشتری می پذیرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقام های لهستان می گویند، پناهجویان بیشتری نسبت به ۲ هزار پناهجویی که پیشتر اعلام کرده بودند، می پذیرند. نخست وزیر لهستان ضمن اعلام این خبر بر

آگهی

مقام های لهستان می گویند، پناهجویان بیشتری نسبت به ۲ هزار پناهجویی که پیشتر اعلام کرده بودند، می پذیرند.

نخست وزیر لهستان ضمن اعلام این خبر بر مخالفت خود با سهمیه خودکار برای توزیع مهاجران در اتحادیه اروپا تاکید کرد. اوا کوپاچ در نشستی که با روسای دیگر احزاب این کشور برگزار شد، گفت: « عملکرد متحد و موثر و بر اساس آنچه مورد نیاز اتحادیه اروپا است مورد نظر ما است اما در عین حال می خواهیم به طور کاملا عاقلانه در این زمینه عمل کنیم. رئیس کمیسیون اروپا امروز به ما یادآوری کرد که ما نیز زمانی پناهجو بودیم.»

رئیس جمهوری لهستان نیز پیشتر از مخالفت خود با سهمیه در نظر گرفته از سوی اتحادیه اروپا برای پذیرش پناهجویان خبر داده بود.

آندری دودا گفت: « نباید فراموش کنیم که اکثر کسانی که به این پناهجویان کمک می کنند تا به اتحادیه اروپا برسند، وابسته به گروه های سازمان یافته و متخصص در قاچاق انسان هستند.» در حال حاضر صدها پناهجو از کشورهای اوکراین، چچن و گرجستان در پناهگاههایی در شمال شرقی لهستان ساکن هستند.

کشورهای اروپای شرقی از جمله اسلواکی، لهستان و جمهوری چک از مخالفان پذیرش پناهجویان هستند و دلایلی چون “ضعف اقتصادی و تهدیدهای تروریستی” را دلیل آن عنوان می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس لهستان برای مقابله با کشاورزان معترض در ورشو گاز اشک آور پرتاب کرد

اتحادیه اروپا ۱۳۷ میلیارد بودجه مسدود شده لهستان را آزاد می‌کند

ارائه طرح احیای حاکمیت قانون در لهستان؛ آیا ورشو به حقوق از دست رفته در اتحادیه اروپا دست می‌یابد؟