الیزابت دوم، محبوب ترین ملکه تاریخ بریتانیا

الیزابت دوم، محبوب ترین ملکه تاریخ بریتانیا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز چهارشنبه برای ملکه الیزابت دوم و خاندان سلطنتی بریتانیا روزی خاص و تاریخی بود. او در ساعت ۴ و نیم بعد از ظهر به وقت محلی پس از ۶۳ سال و هفت ماه و

آگهی

روز چهارشنبه برای ملکه الیزابت دوم و خاندان سلطنتی بریتانیا روزی خاص و تاریخی بود. او در ساعت ۴ و نیم بعد از ظهر به وقت محلی پس از ۶۳ سال و هفت ماه و ۲ روز رکورد طولانی ترین دوره سلطنت در تاریخ بریتانیا را شکست.

علی خردپیر، خبرنگار یورونیوز از لندن می گوید: «ملکه بریتانیا زمانی تاج سلطنت بر سر گذاشت که نخست وزیر کنونی این کشور هنوز به دنیا نیامده بود. او که در هشتاد و نه سالگی به سر می برد تاکنون شاهد به قدرت رسیدن دوازده نخست وزیر در این کشور بوده با این همه خود در سیاست دخالتی ندارد و همچنان محبوب است.»

نظرسنجی ها نشان می دهد که الیزابت دوم نسبت به ملکه ویکتوریا که تا پیش از این رکورددار طولانی ترین دوران سلطنت بود از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

یکی از ساکنان شهر لندن که از هواداران ملکه است، می گوید: «من ملکه را دوست دارم زیرا او انسان خوبی است و برای همه چیزهایی که برای من ارزش دارند، می ایستد. به نظر من تاثیر او برای کشور و به خصوص در مواقع سخت بسیار مثبت بوده است.»

بر اساس یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط موسسه «کومرس» منتشر شد، تنها ۹ درصد از مردم بریتانیا پیش بینی می کنند که نظام سلطنتی در بریتانیا در آینده ای نزدیک تغییر کند. در عین حال ۴۰ درصد نیز از نظام سلطنتی رضایت ندارند.

یکی دیگر از ساکنان لندن می گوید: «به نظر من به خصوص بسیاری از افرادی که کمتر از ۴۰ سال دارند، چیز زیادی درباره ملکه نمی دانند وحتی اگر نظرشان را درباره ملکه بپرسید، برخی می گویند از او متنفرند و حتی نمی دانند به چه دلیل.»

دیگری نیز می گوید: «واقعا او را دوست ندارم زیرا به نظرم تنها پول هدر می دهد.»

بر اساس آمار رسمی، سالانه حدود ۳۰۰ میلیون پوند از مالیات پرداختی مردم بریتانیا صرف هزینه های خاندان سلطنتی می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بافتنی‌های پشمی مادربزرگ ۹۴ ساله و شگفتی‌هایش

نخستین حضور عمومی پادشاه بریتانیا بعد از اعلام ابتلا به سرطان

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟