ابراز نگرانی مقامات غربی از افزایش دخالتهای نظامی روسیه در سوریه

ابراز نگرانی مقامات غربی از افزایش دخالتهای نظامی روسیه در سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع ناشناس لبنانی، نیروهای نظامی روسیه عملیات نظامی در سوریه را در حمایت از دولت بشار اسد آغاز کرده اند

آگهی

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع ناشناس لبنانی، نیروهای نظامی روسیه عملیات نظامی در سوریه را در حمایت از دولت بشار اسد آغاز کرده اند. این اخبار در حالی منتشر می شود که اخیرا نیز مقامات واشنگتن با اعلام ظنین بودن به حمایت نظامی روسیه از دولت دمشق، از کشورهای منطقه خواسته بودند که حریم هوایی خود را در اختیار روسیه نگذارند.

این موضوع، نگرانی ناتو را نیز به همراه داشته است. ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو روز چهارشنبه در این باره گفت: «من در مورد افزایش حضور نظامی روسیه در کشور سوریه نگرانم. این موضوع به حل مناقشه سوریه کمکی نمی کند. مهم است که اکنون از تمام تلاشها در پیدا کردن یک راه حل سیاسی برای درگیری های سوریه حمایت شود.»

در واکنش به این اخبار، مسکو اعلام کرد که از مدتها پیش تنها شماری نیروی متخصص در سوریه داشته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه مسکو گفت: «از خیلی وقت پیش، کشور ما مطابق با قراردادهای دوجانبه سلاح و تجهیزات نظامی به سوریه می فرستد. همچنین، متخصصان نظامی روس در سوریه حضور دارند تا چگونگی استفاده از سیستم های نظامی تحویل داده شده را آموزش دهند. این سلاح ها با هدف مبارزه با تروریستها به ارتش سوریه تحویل داده شده است.»

سوریه متحد قدیمی مسکو در منطقه خاورمیانه است و تنها پایگاه دریایی روسیه در دریای مدیترانه نیز در بندر طرطوس سوریه و در قلمرو تحت کنترل بشار اسد قرار دارد. بندری که حفظ امنیت آن برای مسکو اهمیت استراتژیک دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا ارتش روسیه شمار نیروهای خود را در سوریه افزایش داده است؟

ارتش سوریه شهرهای سقبا و دوما را بمباران کرد

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند