نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی صنعا را بمباران کردند

نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی صنعا را بمباران کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی روز دوشنبه مواضع شبه نظامیان شیعه حوثی را در صنعا پایتخت یمن بمباران کردند. یکی از اهداف این حمله ها ساختمان

آگهی

نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی روز دوشنبه مواضع شبه نظامیان شیعه حوثی را در صنعا پایتخت یمن بمباران کردند. یکی از اهداف این حمله ها ساختمان وزارت دفاع در نزدیکی فرودگاه بین المللی صنعا بوده است.

حمله های هوایی روز دوشنبه یک روز پس از کشته شدن پنج سرباز عربستان سعودی در نزدیکی مرز یمن رخ داد. یک سرباز اماراتی نیز روز یک شنبه در نزدیک استان مارب توسط شبه نظامیان حوثی کشته شد. گفته می شود این شبه نظامیان از سوی ایران حمایت می شوند.

استفان دوژاریک سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: «هر روزی که بدون یک راه حل سیاسی می گذرد منجر به مرگ، درد و رنج و نابودی انسان ها و زندگیشان می شود. در وضعیت کنونی بیش از ۲۱ میلیون یمنی به کمک های بشر دوستانه نیاز دارند.»

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن بدنبال ترغیب طرفهای درگیر برای بازگشت به میز مذاکرات است. با این حال دولت در تبعید یمن به ریاست منصور هادی گفته است تا زمانی که حوثی ها از شهرهای اصلی یمن عقب نشینی نکنند و ریاست جمهوری منصور هادی را به رسمیت نشناسند، به مذاکرات صلح باز نخواهند گشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واشنگتن‌پست از طرح تازه آمریکا برای مقابله با قاچاق ادعایی اسلحه از ایران به یمن پرده برداشت

حمله حوثی‌ها به یک کشتی با پرچم لیبریا؛ حملات آمریکا و بریتانیا در غرب یمن ۱۱ کشته بر جا گذاشت

تنش در دریای سرخ؛ سنتکام: نیروی دریایی آمریکا ۱۵ پهپاد حوثی‌ها را سرنگون کرد