آمادگی ارتش مجارستان برای اجرای قوانین جدید مهاجرتی در مرزها

آمادگی ارتش مجارستان برای اجرای قوانین جدید مهاجرتی در مرزها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش تفصیلی ارتش مجارستان آماده اجرای قوانین جدید این کشور در خصوص مسدود کردن نوار مرزی خود با صربستان است. ثبت نام پناهجویان و حفاظت از موانع مرزی

آگهی

گزارش تفصیلی

ارتش مجارستان آماده اجرای قوانین جدید این کشور در خصوص مسدود کردن نوار مرزی خود با صربستان است. ثبت نام پناهجویان و حفاظت از موانع مرزی از جمله وظایفی است که به نظامیان محول شده است. آنها برای اجرای این ماموریت به سلاح گرم و ادوات ضد شورش مجهز خواهند شد.

درقوانین سختگیرانه مهاجرتی که از روز سه شنبه پانزدهم سپتامبر در مجارستان به اجرا در می آید برای ورود غیر قانونی به خاک این کشور حداقل سه سال مجازات زندان پیش بینی شده و با افرادی که اقدام به بالا رفتن از موانع و یا تخریب آنها کنند نیز برخورد قانونی خواهد شد. قانونگذار همچنین مجازات های بسیار سختگیرانه ای را برای قاچاقچیان و یا افرادی که به صورت مسلح وارد مجارستان می شوند، در نظر گرفته است.

متقاضیان پناهندگی باید درخواست خود را قبل از ورود به خاک مجارستان ارائه کنند. این بدان معنی است که آنها باید پیش از ورود به مجارستان در صربستان ثبت نام شوند و منتظر پاسخ بمانند. در این صورت احتمال بازگردانده شدن پناهجویان به صربستان وجود دارد زیرا مجارستان همسایه خود صربستان را کشوری امن تلقی می کند و علاوه بر این افرادی که جانشان در خطر نیست به عنوان پناهجو قلمداد نخواهند شد. فرایند بررسی وضعیت افراد حداقل ده روز تا سه هفته زمان می برد و احتمال درخواست تجدید نظر نزد دستگاه قضایی نیز وجود دارد.

زولتان کواچ، سخنگوی دولت مجارستان می گوید: «ابتدا و قبل از هر چیز، مسئله اساسی این است که اتحادیه اروپا باید قادر به کنترل و اداره مرزهای خود باشد و از ورود افراد به کشورها از طریق منافذ غیر قابل کنترل و طبیعی مرزها جلوگیری کند تا آنها به سوی ایستگاه های رسمی بازرسی در مرز هدایت شوند و درخواست پناهندگی خود را در آنجا ارائه کنند.»

در قوانین جدید، تغییراتی نیز در قانون محاکمه و مجازات مجرمان ایجاد شده است. به عنوان مثال در جریان دادگاه رسیدگی به تخلفات، مفسر و مترجم حضور نخواهد داشت و افراد زیر سن قانونی در دادگاهی مجزا محاکمه نمی شوند. در بسیاری دیگر از بند های قانون جدید ابهامات اساسی وجود دارد که در مجموع با انتقاد سازمان حقوق بشری موسوم به «کمیته مجارستانی هلسینگی» مواجه شده است.

مارتا پارداوی، یکی از روسای این سازمان معتقد است: «این قوانین از دیدگاه حقوقی به اندازه کافی از عناصر مغایر با حقوق بشر برخوردار است و قطعا با انتقاد مجامع حقوق بشری مواجه خواهد شد.»

تدابیر جدید در نظر گرفته شده در مجارستان همچنین به دولت این امکان را می دهد تا در مواقع اضطراری بتواند برای مقابله با بحران مهاجران مستغلات نهاد های شهری، دولتی و حتی نظامی را مورد استفاده قرار دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد

ده‌ها هزار نفر در حمایت از رهبر نوظهور اپوزیسیون مجارستان به خیابان رفتند؛ پیتر مجار کیست؟

ویکتور اوربان: برای ایجاد تغییرات در اتحادیه اروپا چاره‌ای جز اشغال بروکسل نداریم