کشته شدن ۱۲ توریست در حمله اشتباهی نیروهای امنیتی مصر

کشته شدن ۱۲ توریست در حمله اشتباهی نیروهای امنیتی مصر
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در نتیجه حمله اشتباهی نیروهای امنیتی مصر به کاروانی از توریستهای مکزیکی و مصری در صحرای غربی این کشور ۱۲ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند. مقامات مکزیکی

آگهی

در نتیجه حمله اشتباهی نیروهای امنیتی مصر به کاروانی از توریستهای مکزیکی و مصری در صحرای غربی این کشور ۱۲ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند. مقامات مکزیکی از کشته شدن ۲ مکزیکی خبر می دهند با این حال منابع مصری می گویند دست کم ۸ توریست مکزیکی و ۴ مصری در این حمله کشته شده اند.

کلودیا رویز مسیو، وزیر خارجه مکزیک با اشاره به ارسال یک یادداشت دیپلماتیک حاوی ابراز خشم مقامات مکزیک، خطاب به دولت مصر گفت: «سفیر ما خورخه آلوارز فوئنتس شخصا با شش تن از زخمی های مکزیکی که به بیمارستان منتقل شده اند صحبت کرده است و همه آنها گفته اند که در حملات هوایی و بوسیله بمبهای شلیک شده از یک هواپیما و هلیکوپتر مورد هدف قرار گرفته اند.»

مکزیک با محکوم کردن این حمله خواستار تحقیقات دولت مصر در این باره شده است. وزارت کشور مصر نیز گفته است که تیمی را برای تحقیق درباره این حادثه تشکیل داده است.

ابراهیم مهلب، نخست وزیر جدید مصر هم دراین باره گفت: «در این تراژدی ما در کنار مردم مکزیک هستیم. شرایطی که باعث این حادثه شد به خاطر عملیاتی بود که مصر علیه تروریسم در دست انجام دارد.»

به گفته وزارت کشور مصر این گروه ۲۲ نفره از توریستها در حالی که در ناحیه واحات که یک منطقه ممنوعه در صحرای غربی مصر است توقف کرده بودند، مورد حمله اشتباهی نیروی هوایی مصر واقع شدند.

حملات تروریستی پس از خلع محمد مرسی، رئیس جمهوری اسلامگرای این کشور افزایش یافته است. ستیزه جویان گروه موسوم به دولت اسلامی در صحرای غربی مصر فعال شده اند و نیروهای امنیتی گفته اند که وسایل نقلیه توریستها شباهت زیادی با خودروهای تروریستها داشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود

جسد زن جوان فرانسوی که به دنبال «شکار ارواح» بود در کلیسای متروکه‌ای در ایتالیا پیدا شد

شمار قربانیان زمین لرزه ۷.۴ ریشتری تایوان افزایش یافت؛ ۵۰ کارگر مفقود هستند