استقرار هفت تانک «تی ۹۰» روسیه در پایگاه هوایی لاذقیه سوریه

استقرار هفت تانک «تی ۹۰» روسیه در پایگاه هوایی لاذقیه سوریه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنا بر گزارش ها روسیه برای تقویت مواضع بشار اسد دست کم هفت تانک «تی۹۰» را در پایگاه هوایی شهر لاذقیه سوریه مستقر کرده است. مقاصد روسیه از استقرار این

آگهی

بنا بر گزارش ها روسیه برای تقویت مواضع بشار اسد دست کم هفت تانک «تی۹۰» را در پایگاه هوایی شهر لاذقیه سوریه مستقر کرده است.

مقاصد روسیه از استقرار این تانکها هنوز رسما اعلام نشده با این حال ایالات متحده آمریکا معتقد است که روسیه در نظر دارد یک پایگاه عملیاتی در این منطقه ایجاد کند.

گزارش های قبلی از حضور دست کم ۲۰۰ سرباز نیروی دریایی روسیه در این پایگاه هوایی خبر داده بودند و مسکو در طول هفته گذشته دو محموله با هواپیمای باری به سوریه منتقل کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: «بدیهی است که آنها تجهیزات نظامی هستند و فرستادن آنها ادامه خواهد داشت. متخصصان روسی همراه این تجهیزات هستند تا به نصب و تنظیم این تجهیزات و آموزش پرسنل سوری بپردازند تا استفاده از این سلاح ها را بیاموزند و هیچ رمز و رازی در این زمینه وجود ندارد.»

در روزهای اخیر انفجارهای بزرگی در شهر الزبدانی در حومه دمشق گزارش شده است. دست کم ۱۰ بمب بشکه ای توسط جت های دولتی سوریه در این شهر و بر مواضع مخالفان فرود آمده است. بنابر گزارش ها جنگجویان حزب الله لبنان در کنار واحدهای ارتش سوریه در این منطقه علیه مخالفان می جنگند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوریه؛ کشته شدن دست کم ۲۶ نفر در شهر حسکه

در حمله هوایی در مرز سوریه و عراق «۲۳ شبه نظامی مورد حمایت ایران» کشته شدند

۳ عضو کنگره آمریکا به منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه سفر کردند