مردم بوداپست علیه سیاستهای ضدمهاجر اوربان تظاهرات کردند

مردم بوداپست علیه سیاستهای ضدمهاجر اوربان تظاهرات کردند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران نفر از مردم شهر بوداپست روز یکشنبه در اعتراض به سیاست های ضدمهاجر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان خواهان

آگهی

هزاران نفر از مردم شهر بوداپست روز یکشنبه در اعتراض به سیاست های ضدمهاجر ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان تظاهرات کردند. تظاهرات کنندگان خواهان اصلاح رفتار پلیس و دولت در مقابل مهاجرانی هستند که تلاش می کنند از طریق این کشور خود را به اروپای غربی برسانند.

یکی از این معترضان می گوید: «وجدانم به من اجازه نمی دهد که دست روی دست بگذارم و کاری نکنم. این حداقل کاری است که می توانم برای متوقف کردن رفتارهایی که با پناهجویان می شود، انجام بدهم.»

تظاهرات کنندۀ دیگری نیز با اشاره به اینکه خود وی نیز یک فرد خارجی است، می گوید: «من از هفت سال پیش در مجارستان زندگی می کنم. من هم یک مهاجر هستم، یک مهاجر قانونی چون خوش شانس بودم. امروز برای نشان دادن همبستگی ام با این مهاجران درمانده به اینجا آمده است. رفتار دولت با آنها غیرانسانی است.»

دولت مجارستان برای ممانعت از ورود این مهاجران، اقدام به احداث دیواری از سیم خاردار به طول ۱۷۵ متر در مرز این کشور با صربستان کرده است.

خبرنگار یورونیوز از محل این تظاهرات در بوداپست می گوید: «امروز تظاهرات کنندگان یک پیام روشن به اروپا و دنیا فرستادند. کسانی که اینجا جمع شده اند نمی خواهند که دنیا مردم مجارستان را با دولت مجارستان یکی بداند. آنها می گویند سیاست های ویکتور اوربان نه تنها با ارزش های اروپا سازگار نیست بلکه با منافع ملی مجارستان نیز همخوانی ندارد.»

دولت مجارستان طی روزهای اخیر بر شدت برخورد با مهاجرانی که تلاش می کنند از این دیوار سیم خاردار عبور کنند، افزوده است. بر طبق تصویب دولت، مهاجرانی که در هنگام عبور از این دیوار دستگیر شوند، به زندان محکوم می شوند. تعدادی از نیروهای ارتش نیز برای تقویت قوای مرزبانی به مرزهای جنوبی مجارستان اعزام شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا ادعاهای مطرح شده درباره پناهجویان صحت دارد؟

ورود پناهجویان به مجارستان سخت تر می شود

هفت هزار پناهجو و مهاجر دیگر وارد مونیخ شدند