ماموریت سخت گارد ساحلی ترکیه در رهگیری قایق های مهاجران

ماموریت سخت گارد ساحلی ترکیه در رهگیری قایق های مهاجران
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سفر دور و دراز بخشی از پناهجویانی که از جنگ در سوریه می گریزند از خلیج کوچکی در نزدیکی روستای بهرام قلعه یا آسوس در یکی از سواحل ترکیه در دریای اژه

آگهی

سفر دور و دراز بخشی از پناهجویانی که از جنگ در سوریه می گریزند از خلیج کوچکی در نزدیکی روستای بهرام قلعه یا آسوس در یکی از سواحل ترکیه در دریای اژه آغاز می شود. با سپری کردن چند ساعت در اینجا می توان دید که قایق ها یکی پس از دیگری از راه می رسند.

پناهجویان قبل از حرکت وسایل خود را که نشان از انتظاری طولانی برای انجام این سفر دارد، پشت سر خود بر روی ساحل رها می کنند و به راه می افتند. افراد محلی از این وضعیت که در ساحل به وجود می آید ناراضی هستند.

ایشیک یکی از ساکنان اینجا است که از کم شدن شمار گردشگران می نالد: « حدود سه ماه است که روزانه ده تا پانزده قایق از اینجا حرکت می کنند. فکر کنم با خراب شدن هوا این سفرها متوقف شود.»

جزیره یونانی لزبوس مقصد نهایی بسیاری از قایق های بادی است اما گارد ساحلی ترکیه به شدت مراقب است و لحظه ای از این قایق ها چشم بر نمی دارد.

ستوان یکم اوغور اوزدوغان و نیروهایش روزانه هفت یا هشت بار به آب می زنند و هر بار با قایقی از پناهجویان مواجه می شوند که به سمت یونان در حرکت است. آنها باید قبل از وقوع هر حادثه خود را به قایق ها برسانند. ماموریتی دشوار و پیچیده که رهگیری و توقف قایق ها بدون به خطر افتادن جان سرنشینان اساس آن است. زیرا اکثر مواقع پناهجویان نمی خواهند متوقف شوند و اگر قایق آنها واژگون شود خطر غرق شدن با توجه به حضور کودکان در قایق بسیار زیاد است.

بورا بایراکتار خبرنگار یورونیوز در گزارش خود می گوید: «پس از متوقف کردن یک گروه چهل و پنج نفری از پناهجویان و سوار کردن آنها در درون قایق گشتی، گارد ساحلی به سراغ قایق دیگری می رود. آنها هم نمی خواهند متوقف شوند اما در نهایت به خواسته ماموران گشت تن می دهند و سوار قایق آنها می شوند.»

گارد ساحلی ترکیه تا هفتم سپتامبر سال جاری هزار و دویست و نود و هفت قایق را که مجموعا چهل و نه هزار و دویست و هشتاد و سه پناهجو را حمل می کردند، رهگیری و متوقف کرده اند. این حکایت از ماموریت حساسی دارد که بر دوش گارد ساحلی است.

ستوان یکم اوغور اوزدوغان می گوید: «در اغلب این سفر های دریایی غیر قانونی شاهد هستیم که بسیاری از قایق ها با از کار افتادن موتورشان بر روی آب معلق می مانند. اغلب افرادی که مجبور می شوند سوار این قایق ها شوند نیز هیچ شناختی از قایقرانی ندارند و در صورت بروز حادثه وحشت زده می شوند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت

انتشار اسناد مشارکت ۱۲ کارمند سازمان ملل در حمله حماس به اسرائیل؛ عربستان: از «اونروا» حمایت می‌کنیم