زدوخورد میان پلیس مجارستان و مهاجران در مرز این کشور

زدوخورد میان پلیس مجارستان و مهاجران در مرز این کشور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در جریان درگیری شدیدی که میان پلیس مجارستان و مهاجران در مرز این کشور و صربستان بوقوع پیوست، چندین نفر از مهاجران مجروح شدند. پلیس مجارستان می گوید

آگهی

در جریان درگیری شدیدی که میان پلیس مجارستان و مهاجران در مرز این کشور و صربستان بوقوع پیوست، چندین نفر از مهاجران مجروح شدند. پلیس مجارستان می گوید ۲۹ نفر از این مهاجران را که تلاش می کردند به طور غیرقانونی وارد این کشور شوند، دستگیر کرده است.

مقامات مجارستان می گویند در میان این دستگیرشدگان، یک نفر عضو شبکۀ تروریستی است که سعی داشته به عنوان مهاجر وارد این کشور بشود.

کمیساریای عالی پناهندگان رفتار پلیس مجارستان را خشونت بار دانسته و نسبت به ادامۀ آن ابراز نگرانی کرده است. مونسرات فیگاس ویهه، مسئول این سازمان که در مرز مجارستان حضور یافته است، در این باره می گوید: «من با دیدن مردمی که مجروح شده اند یا کودکانی که گریه می کنند چراکه از والدین شان جدا افتاده اند، مضطرب شده ام. افرادی را که ملاقات کردیم از خانواده شان جدا مانده بودند و برخی از آنها نیز مجروح شده اند. این وضعیت برای ما بسیار ناراحت کننده است چراکه فکر می کنیم این میزان خشونت لزومی نداشت.»

مجارستان از روز سه شنبه ورود مهاجران به این کشور را ممنوع کرده و اقدام به دستگیری مهاجرانی می کند که سعی می کنند وارد این کشور بشوند. مسدود شدن مرزهای این کشور موجب شده که مهاجرانی که وارد صربستان می شوند برای رساندن خود به آلمان یا اتریش به راههای دیگر متوسل بشوند.

بسیاری از این مهاجران، سعی می کنند از طریق دیگر کشورهای حاضر در پیمان شنگن از جمله اسلوونی که با صربستان هم مرز هستند خود را به اتریش یا آلمان برسانند. روز چهارشنبه نیز مقامات کرواسی از ورود ۱۳۰۰ مهاجر به این کشور در فاصلۀ مسدود شدن مرزهای مجارستان و صربستان خبر دادند.

دولت مجارستان می گوید صربستان یک کشور امن است و مهاجرانی که وارد این کشور می شوند اگر به دنبال گریز از جنگ در عراق و سوریه هستند، باید در این کشور ثبت نام شوند.

طی چندماه اخیر، بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر از طریق ترکیه و یونان وارد اروپا شده اند. مقامات مجارستان می گویند بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این مهاجران از ابتدای سال جاری وارد این کشور شده و تلاش کرده اند خود را به اتریش یا آلمان برسانند.

همزمان، روزانه صدها مهاجر دیگر نیز از طریق دریای مدیترانه تلاش می کنند از طریق ایتالیا خود را به اروپا برسانند.

بحران مهاجرت به اروپا که در پی وخیم شدن اوضاع در عراق و سوریه بوقوع پیوسته، یکی از مهم ترین بحران هایی است که کشورهای اروپایی طی دهه های اخیر با آن مواجه شده اند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از سران کشورهای اتحادیۀ اروپا خواسته است برای تصمیم گیری بر سر توزیع این مهاجران نشست فوق العاده ای را در هفتۀ آینده برگزار کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنش میان پلیس یونان و صدها پناهجو در جزیره لسبوس

ماموریت سخت گارد ساحلی ترکیه در رهگیری قایق های مهاجران

درگیری پلیس مجارستان با پناهجویان در مرز