اتحادیه اروپا: منابع انرژی پایدار باید جایگزین سوخت فسیلی شوند

اتحادیه اروپا: منابع انرژی پایدار باید جایگزین سوخت فسیلی شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز جمعه، وزرای محیط زیست اتحادیه اروپا توافق کردند که تا سال دو هزار و سی، یعنی پانزده سال دیگر، تا چهل درصد از میزان گازهای گلخانه ای تولید شده در اتحادیه اروپا بکاهند. قرار است جزئیات این توافق در

آگهی

وزیران محیط زیست اتحادیه اروپا روز جمعه توافق کردند که تا سال ۲۰۳۰، یعنی پانزده سال دیگر، تا چهل درصد از میزان گازهای گلخانه ای تولید شده در اتحادیه اروپا بکاهند. قرار است جزئیات این توافق در کنفرانس بین المللی سران محیط زیست که در ماه دسامبر در پاریس برگزار می شود، مطرح شود.

میگل آریاس کانیه ته، کمیسر اتحادیه اروپا در مورد سوخت و محیط زیست گفت: “ما از همه کشورها می خواهیم که تا پنج سال دیگر از میزان گازهای گلخانه ای بکاهند. بسیار مهم است. و اینکه تا سال ۲۰۵۰ حجم آنرا نسبت به سال ۱۹۹۹ تا پنجاه درصد کاهش دهند.”

سازمان طرفدار محیط زیست “صلح سبز” می گوید تعهد اتحادیه اروپا در این مورد در مقایسه با تلاشهای بین المللی برای متوقف کردن افزایش دمای زمین، ناکافی است.

در خارج از محل اجلاس، طرفداران محیط زیست صحنه جنگی مجازی میان سوخت فسیلی و منابع پایدار انرژی ترتیب دادند و خواهان شرکت دولتها در ایجاد منابع کامل سوخت پایدار در آینده شدند.

وندل تریو، مدیر شبکه موسوم به اقدام در مورد آب و هوا گفت: “می خواهیم به وزرایی که در اجلاس امروز گرد آمده اند بگوییم که باید در قرن جاری به استفاده از سوخت فسیلی پایان داده و منابع پایدار انرژی جایگزین آن شوند. این پیام نهایی ماست.”

پدرو ساکادورا، گزارشگر یورونیوز در بروکسل می گوید: “در چند ماهی که به برگزاری کنفرانس پاریس باقی مانده، صداهایی که خواهان تعهد جدی جامعه بین المللی برای حفظ محیط زیست هستند، بلندتر می شود. این بخشی از دستور کار پاپ، رهبر کاتولیکهای جهان است.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معماری پایدار؛ ساخت و ساز بیشتر با مواد کمتر

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟