اتحادیه آفریقا کودتاچیان بورکینافاسو را به اعمال تحریم تهدید کرد

اتحادیه آفریقا کودتاچیان بورکینافاسو را به اعمال تحریم تهدید کرد
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جریان زندگی در اوآگادوگو، پایتخت بورکینافاسو به ظاهر عادی است اما حیات سیاسی این کشور در پی کودتای گارد ریاست جمهوری و معرفی ژنرال گیلبرت دیندره به

آگهی

جریان زندگی در اوآگادوگو، پایتخت بورکینافاسو به ظاهر عادی است اما حیات سیاسی این کشور در پی کودتای گارد ریاست جمهوری و معرفی ژنرال گیلبرت دیندره به عنوان رهبر دولت انتقالی ملتهب است.

آخرین گزارشهای رسیده حاکی است نظامیان کودتاچی میشل کافاندو، رئیس جمهوری موقت را آزاد کرده اند اما اسحاق زیدا، نخست وزیر، همچنان در حبس خانگی به سر می برد.

کودتا در بورکینافاسو تنها چند هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روی داد. کودتاچیان از وفاداران به بلز کومپائوره، رئیس جمهوری سابق هستند که در پی اعتراضات عمومی سال گذشته پس از ۲۷ سال از قدرت ساقط شد.

از سوی دیگر، مکی سال، رئیس جمهوری سنگال، روز جمعه، در حالی برای گفتگو پیرامون حاکمیت و اجرای دوباره قانون اساسی وارد بورکینافاسو شد که اتحادیه آفریقا با تعلیق عضویت این کشور کودتاچیانی را که قدرت را در دست گرفته اند تهدید به اعمال تحریم کرده است.

آمریکا، فرانسه و بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن کودتای نظامیان، خواستار آزادی بازداشت شدگان شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تنها راهی که دشمنان ناپلئون می‌توانستند او را شکست دهند چه بود؟

از «انتقام سخت» تا «صبر راهبردی»؛ آیا ایران توان حمله تلافی‌جویانه به اسرائیل را دارد؟

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است