امیدواری سیپراس در آخرین پرده از کارزار انتخاباتی یونان

امیدواری سیپراس در آخرین پرده از کارزار انتخاباتی یونان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آلکسیس سیپراس، نخست وزیر پیشین یونان و رهبر حزب چپگرای سیریزا که مطابق نظرسنجی ها از بخت اول پیروزی برخوردار است، روز جمعه در آخرین روز کارزار

آگهی

آلکسیس سیپراس، نخست وزیر پیشین یونان و رهبر حزب چپگرای سیریزا که مطابق نظرسنجی ها از بخت اول پیروزی برخوردار است، روز جمعه در آخرین روز کارزار انتخاباتی در آتن گفت که از پیروزی مجدد حزب خود در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه اطمینان دارد. نظرسنجی ها رقابت بسیار نزدیکی را میان سیریزا و رقیبش یعنی حزب راستگرای «دموکراسی نوین» می بینند، اما آقای سیپراس گفت شمار زیادی از آراء خاموش که در نظرسنجی ها لحاظ نشده اند، طرفدار او هستند.

یکی از طرفداران او می گوید: «من به آلکسیس رأی می دهم زیرا جوان است. به اقتصاد ثبات می دهد و به جوانان کشورم کمک می کند. از همه جوانان می خواهم که به او رأی بدهند زیرا او بهترین انتخاب برای یونان است.»

هیچ یک از احزاب یونان در نظرسنجی ها اکثریت لازم ۳۸ درصدی را کسب نکرده اند و بنابراین از هم اکنون ایجاد ائتلاف سیاسی برای تشکیل کابینه گریزناپذیر به نظر می رسد.

رهبران مهم ترین احزاب چپ اروپا از جمله پیر لوران رهبر حزب کمونیست فرانسه، گرگور گیزی از حزب «دی لینکه» آلمان و پابلو ایگلسیاس رهبر حزب پودموس (مردم) اسپانیا در آخرین کارزار آقای سیپراس در آتن حضور داشتند.

خبرنگار یورونیوز در یونان می گوید: «اینجا در میدان سینتاگما شاهد پرده آخر از کارزار انتخاباتی هستیم که در آن آلکسیس سیپراس به دنبال دومین پیروزی است. رهبر حزب سیریزا گفته است که فداکاری یونانیان به هدر نخواهد رفت. اما برنده این انتخابات هر کسی که باشد، برای بسته کمک مالی سوم باید از حمایت احزاب دیگر هم برخوردار شود.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات زودهنگام یونان قمار سیپراس برای باقی ماندن در قدرت

یونان برای برگزاری انتخابات پارلمانی یکشنبه آماده می شود

آرایش انتخاباتی یونان: فاصله دموکراسی نوین با سیریزا کمتر شد