دیدار پاپ فرانچسکو با صدها هزار کوبایی در هاوانا

دیدار پاپ فرانچسکو با صدها هزار کوبایی در هاوانا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان، که روز گذشته وارد هاوانا، پایتخت کوبا شده بود، امروز در یک مراسم مذهبی در این شهر شرکت کرد. صدها هزار نفر از

آگهی

پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان، که روز گذشته وارد هاوانا، پایتخت کوبا شده بود، امروز در یک مراسم مذهبی در این شهر شرکت کرد. صدها هزار نفر از شهروندان کوبا برای دیدار با پاپ و شرکت در این مراسم به میدان انقلاب هاوانا آمده بودند.

پاپ در سخنان خود خطاب به مردم کوبا، بر ضرورت خدمتگزاری به همه مردم تأکید کرد و گفت: «خدمتگزاری نباید بر اساس ایدئولوژی باشد. ما به ایده ها خدمت نمی کنیم، ما به مردم خدمت می کنیم.»

همزمان، مقامات کوبا از حضور معترضان و مخالفان دولت کمونیستی در این مراسم جلوگیری کرده و دست کم چهل نفر از آنان را بازداشت کرده اند. به گفته سازمان های حقوق بشری، این افراد قصد داشتند در فرصت پیش آمده، اعتراض شان به استبداد سیاسی حاکم در کوبا را اعلام کنند.

سفر پاپ فرانچسکو در شرایط کنونی، به دلیل برقراری روابط سیاسی بین آمریکا و کوبا اهمیت بیشتری یافته است، روابطی که رهبر کاتولیک های جهان به ازسرگیری آن کمک کرده بود. پاپ در ادامه سفر خود، از کوبا به آمریکا خواهد رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کوبایی‌ها چگونه برای جنگ در اوکراین به استخدام روسیه درمی‌آیند؟

استخدام نیرو برای جنگ علیه اوکراین؛ کوبا از کشف یک شبکه قاچاق انسان به روسیه خبر داد

شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد