آمانو در مجلس: آژانس به مسائل محرمانه احترام می گذارد

آمانو در مجلس: آژانس به مسائل محرمانه احترام می گذارد
نگارش از امید لهبی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر یک روزه خود به تهران با علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، محمد جواد ظریف، وزیر امور

آگهی

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سفر یک روزه خود به تهران با علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران دیدار کرد.

بر اساس بیانیه ای که بر روی تارنمای آژانس منتشر شده، آقای آمانو در دیدار با مقامات عالی رتبه ایران بر «اجرای مداوم نقشه راه و حل و فصل نهایی مسئله هسته ای» تأکید کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی در دیدار با مدیرکل آژانس گفت: «ما علاقمند هستیم افکار عمومی جهان به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعتماد نمایند، زیرا اعتماد به این نهاد مهم به مردم جهان آرامش می دهد.»

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین در کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به پرسش های نمایندگان پاسخ داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، آقای آمانو در این جلسه گفت: «آژانس به مسائل محرمانه احترام می گذارد، چرا که آن را جدی تلقی می کند. ما رژیمی برای حفاظت از اطلاعات محرمانه داریم که به آن پایبند هستیم و آن را جدی می دانیم.» وی افزود: «ما با ایران بر سر یک نقشه راه توافق کردیم، نقشه راهی که تا الان قدم های چشم گیری در آن برداشته شده است. این نقشه راه بسیار محکم است و برنامه زمان بندی خود را دارد و قرار است در آن مسائل باقی مانده بین ایران و آژانس را تا پایان سال میلادی به اتمام برسانند.»

علاوه بر دیدار با مقامات ایرانی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از مجموعه پارچین نیز دیدار کرد. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرگزاری ایرنا این دیدار را «تشریفاتی» خواند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

آمریکا در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ایران را به اقدامات تنبیهی تهدید کرد

ایران ذخایر سوخت هسته‌ای خود با خلوص نزدیک به درجه تسلیحاتی را برخلاف انتظارات کاهش داده است