سیپراس بازهم نخست وزیر یونان می شود

سیپراس بازهم نخست وزیر یونان می شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

انتخابات پارلمانی زودهنگام یونان با پیروزی حزب چپ گرای سیریزا به رهبری الکسیس سیپراس به پایان رسید. در این انتخابات که روز یکشنبه بیستم سپتامبر

آگهی

انتخابات پارلمانی زودهنگام یونان با پیروزی حزب چپ گرای سیریزا به رهبری الکسیس سیپراس به پایان رسید. در این انتخابات که روز یکشنبه بیستم سپتامبر برگزار شد، این حزب توانست بیش از ۳۵ درصد آرای رای دهندگان را از آن خود کند.

به این ترتیب، حزب سیریزا صاحب ۱۴۵ کرسی در پارلمان آیندۀ این کشور می شود. حزب ملی گرای «یونانی های مستقل» که قرار است در دولت آینده با حزب الکسیس سیپراس ائتلاف کند، توانست در این دوره، ۱۰ نماینده به مجلس بفرستد تا با ائتلاف با حزب سیریزا، امکان کسب اکثریت مجلس را برای الکسیس سیپراس فراهم سازد.

رهبر حزب سیریزا که در جریان مبارزات انتخاباتی از مردم یونان خواسته بود شانس دومی به وی بدهند، پس از این پیروزی گفت: «این دوره[دولت] پیروزی مردم است. ما مبارزۀ سخت و دشواری را پشت سرگذاشتیم و امروز به من ثابت شد که حق داشتم چرا که مردم یونان به من اختیار دادند تا به مبارزه در داخل و خارج کشور ادامه بدهم.»

الکسیس سیپراس در دولت قبلی تنها به مدت هفت ماه سکان هدایت این کشور را به عهده داشت.

وی با بیان اینکه رای مردم یونان یک پیام روشن برای همگان بود، گفت: «اختیار [تشکیل دولت جدید] که مردم یونان امروز به ما دادند، پیام شفافی در خود داشت. آنها می خواهند از شر دنیای فاسدی که طی سالهای اخیر بر این کشور حکومت کرده است، خلاص شوند.»

نخست وزیر یونان اعلام کرده است کار خود را از روز دوشنبه و با اعلام دولت جدید آغاز می کند و به رای دهندگان قول داده است برای رشد این کشور، طی چهار سال دورۀ نخست وزیری، سخت بکوشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش نه چندان پر شور چند شهروند یونانی به پیروزی مجدد حزب سیریزا

پیروزی سیریزا در انتخابات یونان: سیپراس بار دیگر به قدرت می رسد

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟