بازداشت دو تن از آخرین رهبران «اتا»

بازداشت دو تن از آخرین رهبران «اتا»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دو تن از رهبران اتا، سازمان جدایی طلبان باسک، در جنوب غربی فرانسه بازداشت شدند. در پی بازادشت این دو نفر دولت اسپانیا خبر نابودی این سازمان مسلحانه

آگهی

دو تن از رهبران اتا، سازمان جدایی طلبان باسک، در جنوب غربی فرانسه بازداشت شدند. در پی بازادشت این دو نفر دولت اسپانیا خبر نابودی این سازمان مسلحانه را اعلام کرد.

داوید پلا و سورزابال دو متهم رهبری این گروه در استان پیرنه آتلانتیک و در شهر سنت اتین بیگوری فرانسه و توسط پلیس این کشور بازداشت شدند.

وزیر کشور فرانسه در اینباره گفت: “اتا تنها یک کار دیگری دارد، پذیرش اینکه این گروه بی راهبر است و از سوی اشخاصی متنفذی اداره نمی شود و این گروه کاملا نابود شده است. حالا این بدست اعضای بازمانده این گروه است. بهتر است بگویم که دیگر با پاکسازی این گروه در فرانسه مواجه ایم.”

با بازداشت این دو نفر آخرین متهمان فهرست بلند بالای پلیس اسپانیا برای نابودی کامل این گروه جدایی طلب تکمیل شد. پلیس فرانسه و اسپانیا از سال ۱۹۸۷ در تصمیمی مشترک اقدام به نابودی این گروه مسلحانه را آغاز کردند. جدایی طلبان باسک خواستار استقلال منطقه باسک اسپانیا و فرانسه از این دو کشور هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها