خشنودی کاتولیک های آمریکا از سفر پاپ

خشنودی کاتولیک های آمریکا از سفر پاپ
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به آمریکا توجه بسیاری از مردم این کشور را به خود جلب کرده است. عده ای از مغازه های فروش هدیه از این فرصت برای

آگهی

سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان به آمریکا توجه بسیاری از مردم این کشور را به خود جلب کرده است. عده ای از مغازه های فروش هدیه از این فرصت برای عرضه محصولات ویژه استفاده می کنند. اشتیاق موجود برای میزبانی از پاپ در کشوری که اکثریت جمعیت آن را مسیحیان پروتستان تشکیل می دهند، حکایت از جایگاه مذهب در جامعه آمریکا دارد.

کاردینال دونالد ویوارل اسقف اعظم کلیسای کاتولیک واشنگتن در گفتگو با خبرنگار یورونیوز از تمایل جوانان برای ترویج ارزش های مذهب کاتولیک سخن می گوید: «بسیاری از جوانان می گویند قصد دارند فعالانه تجربه ایمانی خود را در اختیار دیگران بگذارند. این روش معمولا با رفتن به خیابان و دعوت از دیگر جوانان برای خواندن دعا و توصیه برای تفکر دوباره در باره جایگاه خدا در زندگی صورت می گیرد. این رویه ای کاملا جدید است.»

گرچه جامعه آمریکا نسبت به اروپا بافت مذهبی تری دارد اما تحقیقات موسسه “پیو” نشان می دهد تغییرات عمده ای در این جامعه در حال وقوع است. شمار مذهبی ها نسبت به گذشته کاهش یافته و تمایل به لائیسیته رو به افزایش است.

گرگوری اسمیت، از موسسه تحقیقاتی پیو می گوید: «آمریکا کشوری بسیار مذهبی است با مردمی معتقد. برای اغلب مردم این کشور دین در زندگی جایگاه بسیار مهمی دارد. در عین حال با نگاه به مسئله مذهب متوجه می شویم که آمریکا به سرعت و به گونه ای چشم گیر در حال تغییر است. شاید نخستین نشانه این است که امروزه شمار زیادی از مردم آمریکا می گویند که بی دین هستند.»

بخش قابل توجهی از کاتولیک ها را در آمریکا مهاجران و به خصوص اتباع کشورهای آمریکای لاتین تشکیل می دهند.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز از واشنگتن می گوید: «هنوز خیلی زود است که بگوییم سفر پاپ به اینجا تاثیر قابل توجهی به خصوص در پر کردن کلیسا و یا افزایش امور خیریه داشته خواهد داشت. اما چیزی قطعا می توان گفت این است که پاپ فرانسیس یکی از شخصیت های بسیار محبوب و مورد احترام در آمریکا است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند